Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixer & Traktor A6 ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixer & Traktor A6 ???

Ik heb eindelijk 2 stanton T62's aageschaft, maar heb nog een mixer nodig...
    Mijn oog viel op de Behringer 202,303,404 en de 606, tussen alle vier zit niet veel verschil in prijs (€170-€260) maar in functies wel (202 = 2-kanaals en de 606 = 6 kanaals...).
    Ik wil dus het A6 digitale vinyl systeem van Traktor aanschaffen maar dit is gelimiteerd tot 2 kanalen...
    Betekend het dus dat:
    1. Ik heb niks aan een 6-kanaals mixer tenzij ik van de extra functies gebruik wil maken en de overige 4 laat voor wat het is...
    2. Ik toch op een of andere manier mijn overige 4 kanalen kan benutten (mixer is namelijk te verbinden via USB dus misschien dat je daarmee wat kan...)
    3. Iets anders :D

Ik hoor het graag!

- Moderator X

1. Ge gaat twee decks kunnen aansturen in Traktor scratch met de a6
    2. Ge kunt de overige 4 kanalen gebruiken voor andere analoge bronnen bvb. Microfoon / CD spelers enz. enz. als ik mij niet vergis heeft de Behringer 606 wel geen midi mogelijkheden over zijn usb poort dus ge gaat die usb poort niet gebruiken in combinatie met Traktor A6 pakket
    3. Hangt ervanaf wat uw totaalbudget is alsook uw eisen qua mengpaneel ge zit hoe dan ook al op 279 euro voor uw Traktor A6 timecode pakket

Edit: aan de hand van je keuzes kan ik wel al opmaken dat je budget niet superhoog zal zijn en je zal vermoedelijk vooral met digitale bronnen draaien gok ik ook? Dan is dit mss. een mogelijkheid:

De kruising tussen een DJ-mixer en een digitale DJ-controller. MEt de 14MXR stuurt u eenvoudig uw software aan. Daarnaast beschikt de 14MXR over sneltoetsen voor onder meer sync, load en vlugge navigatie.

Er zal natuurlijk altijd kwaliteitsverschil zijn tussen instap modellen en het duurdere spul maar normaal moet je hier toch al wat mee zijn en het kan tenminste ook wat midi doorsturen naar je Traktor 'wat wel erg handig is voor library enz. enz.'
    Last edited by SqueeZr; Tuesday-03-12-2013, 20:18.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
      1. Ge gaat twee decks kunnen aansturen in Traktor scratch met de a6
      2. Ge kunt de overige 4 kanalen gebruiken voor andere analoge bronnen bvb. Microfoon / CD spelers enz. enz. als ik mij niet vergis heeft de Behringer 606 wel geen midi mogelijkheden over zijn usb poort dus ge gaat die usb poort niet gebruiken in combinatie met Traktor A6 pakket
      3. Hangt ervanaf wat uw totaalbudget is alsook uw eisen qua mengpaneel ge zit hoe dan ook al op 279 euro voor uw Traktor A6 timecode pakket

Edit: aan de hand van je keuzes kan ik wel al opmaken dat je budget niet superhoog zal zijn en je zal vermoedelijk vooral met digitale bronnen draaien gok ik ook? Dan is dit mss. een mogelijkheid:

De kruising tussen een DJ-mixer en een digitale DJ-controller. MEt de 14MXR stuurt u eenvoudig uw software aan. Daarnaast beschikt de 14MXR over sneltoetsen voor onder meer sync, load en vlugge navigatie.

Er zal natuurlijk altijd kwaliteitsverschil zijn tussen instap modellen en het duurdere spul maar normaal moet je hier toch al wat mee zijn en het kan tenminste ook wat midi doorsturen naar je Traktor 'wat wel erg handig is voor library enz. enz.'
      Hmm, dus als ik het goed begrijp dan sluit ik mijn A6 pakket op mijn mixer aan en verbind mijn A6 zowel de draaitafels als de mixers met mijn laptop...
      Ik wil inderdaad met digitale bronnen gaan draaien.
      En als ik dat dus via deze weg doe spelen mijn overige 2 kanalen voor dood mee...
      Omdat de A6 het limiteert tot maar 2 kanalen (en dus alleen mijn 2 draaitafels), dus ben ik beter af met een 2 kanaals mixer omdat ik toch niks aan die andere heb?

Comment

Mengpaneel met wat midi mogelijkheden (middelste gedeelte is een browse knop bvb. om door je library te bladeren alsook load deck a en load deck b knoppen / play enz. enz. want dit zal nog altijd niet gaan met enkel timecode anders.

Traktor Scratch A6 is ontworpen voor de DJ die kennismaakt met de wereld van Traktor Scratch en hier mee wil gaan oefenen. Na verloop van tijd zult u ervaren dat het mixen van tracks een kwestie van creativiteit wordt!

A6 naar Laptop om je draaitafels aan te sturen
        Mengpaneel via usb ook naar je laptop om de midi mogelijkheden van je mengpaneel te gebruiken

En anders ff een linkje met meer uitleg en vb. (is nu wel voor een audio4 maar goed) documentatie:

Als je zeker bent dat je op termijn nooit CD spelers erbij gaat halen ofzo zal een 2 kanaals mengpaneeltje vast volstaan. Alhoewel de meeste mensen beginnen met twee kanalen en denken dat ze nooit die andere kanalen gaan gebruiken en naarmate ze wat beter leren draaien al snel tot de conclusie komen dat hun mengpaneel niet meer voldoet qua mogelijkheden.

Edit: al ben ik het niet zeker aangezien ik geen Audio 6 soundcard in huis heb maar ik denk zelfs moest je met tijd nog cd spelers bijkopen je zelfs meer dan 2 decks kan aansturen met de A6 al ben ik dit niet zeker maar google is hiervoor je vriend :)

Voor dit mengpaneel zijn midi mogelijkheden zal je ook een .tsi file moeten downloaden die zal je dan vermoedelijk op de site van American Audio vinden (mss. ook op de bax site niet gechecked) en in je Traktor software installeren.
        Last edited by SqueeZr; Tuesday-03-12-2013, 21:19.

Comment

Edit: al ben ik het niet zeker aangezien ik geen Audio 6 soundcard in huis heb maar ik denk zelfs moest je met tijd nog cd spelers bijkopen je zelfs meer dan 2 decks kan aansturen met de A6 al ben ik dit niet zeker maar google is hiervoor je vriend
          Nee. Je kunt maximaal 2 inputbronnen koppelen naar je software voor het draaien met tijdcode, dus ofwel twee draaitafels, ofwel 2 CD-spelers. De A10 variant is wat dat betreft een stuk uitgebreider.

Je zou ook nog de Native Instruments Traktor Kontrol Z2 kunnen overwegen. Die heeft reeds een ingebouwde timecode interface aan boord en wordt geleverd met timecode vinyl. Dan ben je in 1 keer klaar, maar je budget zal het wel moeten toelaten, dat is de vraag.

Comment

Working...
          X