Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig. Vraag over externe geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig. Vraag over externe geluidskaart

Wat heb ik nodig om actieve monitoren op mijn actieve subwoofer aan te sluiten?

En moet ik een externe geluidskaart kopen om mijn subwoofer op externe geluidskaart te koppelen en mijn pc ook om zo beter geluid te krijgen?
    ZOJA

Hoe gaat dat dan in zijn werking en hoe moet ik het instaleren zodat de actieve monitoren op subwoofer aangesloten zijn en de subwoofer op de externe geluidskaart en de pc ook en dat ik geluid heb op mijn boxen

Wat heb ik nodig om actieve monitoren op mijn actieve subwoofer aan te sluiten?
    Dat ligt helemaal aan het merk en type, want dat kan verschillende aansluitingen hebben.

En moet ik een externe geluidskaart kopen om mijn subwoofer op externe geluidskaart te koppelen en mijn pc ook om zo beter geluid te krijgen?
    Moet niet, maar is wel aan te raden. Maar in dat geval ga je vanaf de outputs van de externe geluidskaart naar de inputs van de subwoofer. Vanaf de outputs van de subwoofer ga je naar je monitoren.

Comment

Oké bedankt

Ik zie het plaatje nog niet voor me

Dus ik sluit mijn laptop met usb aan op de geluidskaart?
      En dan net mini jack plug tot xlr naar subwoofer?
      Klopt dat?

Het geluid nivo regel ik via de pc
      Ook als ik via YouTube muziek luistert krijgt de geluidskaart een signaal en stuurt die muziek naar de sub neem ik aan

Dus
      Pc>usb kabel naar geluidskaart >naar subwoofer

Comment

En dan net mini jack plug tot xlr naar subwoofer?
        Klopt dat?
        Hoe kom je aan mini-jack? De meeste externe geluidskaarten beschikken over RCA, jack of XLR outputs.

Het geluid nivo regel ik via de pc
        Ook als ik via YouTube muziek luistert krijgt de geluidskaart een signaal en stuurt die muziek naar de sub neem ik aan
        Kan, vaak hebben die audio-interfaces ook een eigen volumeknop.
        En ja, je kunt het zo instellen dat al je computer-audiosignalen via die interface lopen.

Dus
        Pc>usb kabel naar geluidskaart >naar subwoofer
        Correct. En vanuit je subwoofer naar de normale speakers, maar hoe dat in z'n werk gaat is erg afhankelijk van merk + type speakers/subwoofer.

Comment

Ik weet genoeg harstikke bedankt :)

Comment

heb net de American Audio Genie Pro binnen.
            en via rca aangelsoten op mijn versterker, omdat ik nog geen actieve monitoren heb(die ik snel ga kopen)
            maar ik hoor heletijd een soort van ruis,alsof ie geen goeie verbinding maakt ook als ik muziek aanheb, heb ik het idee dat ik hem hoor.

ook als ik American Audio Genie Pro aansluit op mijn subwoofer alleen, lijkt het alsof ik heel zacht het geruis hoor(continu, brom geluid in de sub)

waar kan het aanliggen? of wat doe ik fout

of licht het aan de American Audio Genie Pro

Comment

Daar kunnen we het beter over hebben in het topic dat je reeds hebt aangemaakt.

Comment

Working...
              X