Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies: hoofdtelefoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies: hoofdtelefoon

Beste Mensen,

Aangezien ik mijn passie voor muziek wil uitbreiden, wil ik een start maken met het aanschaffen van een goeie hoofdtelefoon.
    Echt een expert op het gebied van geluid ben ik niet, en maak al jaren gebruik van de in-ear oordopjes Senheiser CX 300 met volle tevredenheid. Totdat ik ooit een keer van een Dj een koptelefoon op deed en moet zeggen dat was wel een ervaring apart.

Qua muzieksoort luister ik voornamelijk; House, Dance en Trance.
    Graag zou ik het ook willen gebruiken om ooit het "DJ" vak te leren.

Mijn oog viel op de volgende modellen:

- Pioneer SE-A1000
    - Pioneer HDJ 500

Waarom weet ik niet, misschien omdat het er mooi uitziet?

Veel eisen heb ik er niet aan.
    - Hij moet goed zitten.
    - Niet al te groot, aangezien ik er ook buiten mee rond wil lopen
    - Uiteraard goed, en zuiver geluid
    - Budget €100.- max

Wat adviseren jullie mij?
    Last edited by Soulbringer320; Thursday-05-12-2013, 04:03.

De SE-A1000 zou ik sowieso niet doen, is een open-air hoofdtelefoon, dus dan kun je al helemaal niet lekker voorbeluisteren. Wat je als DJ nodig hebt is een goede gesloten hoofdtelefoon. Daarnaast is die hoofdtelefoon ook niet bedoeld voor mobiel gebruik.

Een HDJ-500 is daar prima voor geschikt en die is ook lekker flexibel. Kijk ook eens naar de Technics RP-DJ 1200 en 1210, zijn ook erg fijne DJ-headphones.

Comment

Het is de Technics RP-DJ 1200 geworden, al flink wat uurtjes gebruikt.
      En moet zeggen, wat een prachtig geluid.

Maar nu vraag ik me alleen af.

Maakt het verschil waar je de koptelefoon aansluit qua geluid?
      Dus heb ik beter geluid als ik de koptelefoon in mijn geluidskaart aansluit, dan op een mp3 speler van €20.-?

Comment

Ja, aangezien de ingebouwde preamp van een mp3-speler (of ander portable multimedia device) al snel gaat vervormen bij een wat hogere output. Dat zul je vooral merken met hoofdtelefoons die een hogere impedantie hebben. De impedantie van je RP DJ 1200 is 32 Ohm, dus erg laag, dus daar zul je het niet zo heel snel bij merken.

Daarnaast ligt het er maar aan wat voor geluidskaart je gebruikt. Is dat een onboard geluidskaart van een PC of laptop dan zal het verschil niet erg groot zijn, is het een aparte geluidskaart met een aardig goede preamp en degelijke D/A converters dan zou je het wel kunnen merken. Maar dat is een combinatie van factoren. Neem daarbij ook dat een DJ hoofdtelefoon niet echt gemaakt is om een HiFi achtig geluid voort te brengen, maar er eerder voor te zorgen dat jij goed kunt voorbeluisteren en dus de beat en melodielijn/vocals van de volgende plaat kunt onderscheiden van je zaalgeluid, mede door goed te isoleren.

Comment

Working...
        X