Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke versterker voor welke luidspeakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke versterker voor welke luidspeakers

Ik heb 4 speakers JB system ISX-5, 80 watt 16 ohm. Ik zou die willen aansluiten op een JB System a300 versterker. Die heeft 2 x 150 Watt op 4 ohm.
    Nu zeggen ze me op iedere uitgang 2 boxen parrallel te schakelen

"ze" bedoelen dat je twee speakers doorlust, waardoor de impedantie 8 ohm word. Het beste zou zijn om er dan een versterker van tussen de 200/250 watt per kant op 8 ohm aan te hangen. Dan heb je voldoende headroom voor deze speakertjes.

Heb je die JB systems versterker al, of ben je nog op zoek naar een versterker?

Comment

Speakers parrallel is volgens mij positief aan positief en negatief aan negatief. Doorlussen is positief 1e speaker aan uitgang versterker, dan negatief verbinden aan positief 2de speaker en zo negatief 2de speaker aan negatief versterker.
      Neen, heb de versterker nog niet

Comment

Laat nou net daarover een klevend topic gaan. :)

Comment

Bedankt voor de info.
          Alleen jammer dat ik de PDF niet kan openen

Comment

Wanneer je het aantal weerstanden (parallel geschakeld) verdubbeld, halveert de vervangingsweerstand. Dus twee weerstanden van 8 ohm die parallel geschakeld staan geven een vervangingsweerstand van 4 ohm. Laat een speaker nou toevallig fungeren als een weerstand! Laar doorlusjes nou ook nog eens normaal gesproken parallel geschakeld zijn. Dan betekent dus dat als je twee speakers van 16 Ohm doorlust een vervangingsweerstand van 8 ohm mag rekenen.

Comment

Hier een nog handiger link dan. :)

Comment

Nog meer luidsprekerleesvoer. ;)

Comment

Working...
                X