Announcement

Collapse
No announcement yet.

(Uitbreiden) DAP Club Mate 15

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• (Uitbreiden) DAP Club Mate 15

Beste mensen,

Ik vroeg me af hoeveel mensen ik aan kan met deze set, zonder de set de beschadigen? Ik draai vooral house en elektro muziek.

Binnenkort moet ik voor rond de 40 man in een basement van een party centra genoemd het sjtaater hoes.

Ik vroeg me af, of mijn setje genoeg is. Zo niet, kan ik mijn set uitbreiden door bijv. iets door te lussen? Of op een andere manier?

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Felix

Denk dat dit voor een 40 tal man en dan nog in een kelder wel meer dan afdoende zal zijn hoor.

Comment

Ook voor house/elektro muziek? Waar dus veel bass bij voorkomt?

Comment

Makkie voor de Clubmate 15......ik heb feesten van ca. 100 personen gedaan en kreeg complimenten voor het geluid!

Comment

Als ere echt veel bas gevraagd wordt, en dus ook voelbaar ga je het niet redden.

Comment

De een zegt dat hij het makkelijk aankan, de ander zegt dat je de bas niet goed zal voelen.

Als dit laatste zou kloppen, zou ik dan mijn setje kunnen uitbreiden? Bijvoorbeeld met de: http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html

Of kan dit niet/hebben jullie andere ideeën? Ik wil in ieder geval niet meer dan rond de 300 euro uitgeven.

Comment

Het probleem met zo'n "kant en klaar" setje is dat eigenlijk je enige optie tot uitbreiden een extra set aanschaffen is.
              Maar ik denk dat als je je spul goed neerzet je die 40 personen (afhankelijk hoe groot de ruimte is) wel red. Probeer wel je sub zo veel mogelijk in de hoek te zetten voor het welbekende "extra bas" effect.

Comment

Tja,

Het is maar net wat je ervan verwacht. Het is een leuk setje om een klein feestje met vrienden te houden.
                Wil je het mijn broek is een decibel meter en moet wapperen effect. Nope ga je niet redden. Dan heb je echt wel flink wat meer nodig.
                Dan zou ik je aanraden om gewoon wat meer te huren. Dan ga je het met je budget van een 300 euro ook niet redden.

Zeggen van goh ik wil gewoon een gezellig feestje en daar wil ik op een meer dan redelijk volume lekkere muziek bij. Ja dan is dat niet zoon probleem in een gesloten ruimte ( buiten is dan toch al wel weer wat anders )

Het is dus maar net wat je wil. Wat voor de ene al wouw wat hard is en sooooow is voor een andere een beetje mwa valt eigenlijk wel mee. Ik weet niet of het een locatie is waar je toch altijd wel terecht kan anders zou ik zeggen zet het er gewoon al een keer neer slinger het open en kijk wat je er zelf van vind. Ben je tevreden dan lekker zo laten zeg je pffff wat een flop dan kan je nog even de lokale speaker verhuur boer aanroepen van hey ik heb ..... nodig.

Comment

Volgens mij als je in een kleine gesloten omgeving zit met een goede 40 man slechts en je de broeken voelt wapperen dan zal het toch wel al een beetje te luid staan imo.

Ik lees 40 mensen plus in een Basement 'wat volgens mij een veredelde term voor een KELDER is' in combo met 2 8 inch toppen en 1 15 inch subje.

Geen idee wat de mensen allemaal willen aanraden maar een kelder zal al hoe dan ook het geluid versterken 'heb veel kelders/basements/catacomben en noem zo maar verder op meegemaakt in mijn carriere om te staan draaien en mijn herrinering was toch altijd dat zulke omgevingen ENORM het geluid versterken.

Dan wil men het nog laten wapperen aan de broeken ook? Denk dat je in zulke omgevingen allang trommelvliezen aan het wegblazen bent van je publiek als je het begint te voelen wapperen.

Klank en geluid en volume is zeker en vast wel BELANGRIJK versta mij niet verkeerd maar heb een beetje de indruk dat er altijd MEER word aangeraden zelfs als het eigenlijk NIET nodig is of zelfs niet meer verantwoord is.

Bedoel DJ en en KLANK is meer dan ff een paar trommelvliezen erdoor jagen toch?

Die set lijkt me meer dan afdoende voor wat hij ermee wilt.

-Kelder 'gesloten omgeving'
                  -40 man van degelijk niveau muziek voorzien 'zou mij zelfs niet verwonderen dat hij nog zal mogen terugschroeven met deze set willen we het qua gezondheid ook leefbaar houden'

Straks komen we nog af met 'Je mot een DB technologies Sigma systeem installeren op zijn minst' voor wat hij ermee gaat doen.

Moesten we nu nog spreken over 100 man plus of in open ruimte enz. maar naja sorry dat ik sommige mensen mss. even een trap op hun tenen geef met heel deze post maar straks gaan we nog Line Arrays aanraden voor dat familiefeestje van 20 man. Ja er is altijd beter spul en klank is een individueel begrip op het einde van de rit maar hoe duurder je uitgeeft hoe beter het zal klinken gaat eigenlijk bijna altijd op. Maar niet iedereen heeft dezelfde eisen en het is ook zeker en vast niet nodig om met twee 18 inch subwoofers te gaan draven voor een feestje van 40 man in begot een keldertje...

Straks gaat men nog die DAP CLUBMATE 15 aanraden aan mensen die een degelijk stel HIFI luidsprekers willen in hun woonkamer bedoel maar ...

Ellenlange post, eerder vanwege het feit dat mensen soms wel eens vergeten dat niet iedereen hetzelfde budget heeft of dezelfde hoeveelheden publiek om voor te spelen en hiermee ff de voeling uit het oog verliezen met wat voor sommige mensen nodig is plus ook zaken als 'Veiligheid en Gehoor' vergeten. Lekker hard is best wel leuk maar 40 man in een kelder is geen 400 man in een kelder .....To much is To Much.

Comment

Originally posted by SqueeZr View Post
                    Volgens mij als je in een kleine gesloten omgeving zit met een goede 40 man slechts en je de broeken voelt wapperen dan zal het toch wel al een beetje te luid staan imo.

Ik lees 40 mensen plus in een Basement 'wat volgens mij een veredelde term voor een KELDER is' in combo met 2 8 inch toppen en 1 15 inch subje.

Geen idee wat de mensen allemaal willen aanraden maar een kelder zal al hoe dan ook het geluid versterken 'heb veel kelders/basements/catacomben en noem zo maar verder op meegemaakt in mijn carriere om te staan draaien en mijn herrinering was toch altijd dat zulke omgevingen ENORM het geluid versterken.

Dan wil men het nog laten wapperen aan de broeken ook? Denk dat je in zulke omgevingen allang trommelvliezen aan het wegblazen bent van je publiek als je het begint te voelen wapperen.

Klank en geluid en volume is zeker en vast wel BELANGRIJK versta mij niet verkeerd maar heb een beetje de indruk dat er altijd MEER word aangeraden zelfs als het eigenlijk NIET nodig is of zelfs niet meer verantwoord is.

Bedoel DJ en en KLANK is meer dan ff een paar trommelvliezen erdoor jagen toch?

Die set lijkt me meer dan afdoende voor wat hij ermee wilt.

-Kelder 'gesloten omgeving'
                    -40 man van degelijk niveau muziek voorzien 'zou mij zelfs niet verwonderen dat hij nog zal mogen terugschroeven met deze set willen we het qua gezondheid ook leefbaar houden'

Straks komen we nog af met 'Je mot een DB technologies Sigma systeem installeren op zijn minst' voor wat hij ermee gaat doen.

Moesten we nu nog spreken over 100 man plus of in open ruimte enz. maar naja sorry dat ik sommige mensen mss. even een trap op hun tenen geef met heel deze post maar straks gaan we nog Line Arrays aanraden voor dat familiefeestje van 20 man. Ja er is altijd beter spul en klank is een individueel begrip op het einde van de rit maar hoe duurder je uitgeeft hoe beter het zal klinken gaat eigenlijk bijna altijd op. Maar niet iedereen heeft dezelfde eisen en het is ook zeker en vast niet nodig om met twee 18 inch subwoofers te gaan draven voor een feestje van 40 man in begot een keldertje...

Straks gaat men nog die DAP CLUBMATE 15 aanraden aan mensen die een degelijk stel HIFI luidsprekers willen in hun woonkamer bedoel maar ...

Ellenlange post, eerder vanwege het feit dat mensen soms wel eens vergeten dat niet iedereen hetzelfde budget heeft of dezelfde hoeveelheden publiek om voor te spelen en hiermee ff de voeling uit het oog verliezen met wat voor sommige mensen nodig is plus ook zaken als 'Veiligheid en Gehoor' vergeten. Lekker hard is best wel leuk maar 40 man in een kelder is geen 400 man in een kelder .....To much is To Much.
                    Ja wat jij wil. Ik ga hier geen nutteloze discussie voeren dat het setje in princiepe voldoende moet zijn maar als je een standje festival idee wil je het niet gaat halen.
                    Je hebt het hier over jeugd die wapper wapper willen en ze dit niet met dit setje gaan halen.

Welles niettus wat jij wil.

Ik heb feestjes gehad waar er 2 kleine 8 inch topjes alleen al voldoende waren voor 75 man en ik heb vorige week een feestje gehad waar ze een 6x dva s09 en 2x dvx d12 hp gehuurd hadden voor 80 man. Belachelijk en niet normaal? Ja vond ik ook maar hey daar staat het zo werkt het succes. Zolang ik er niet mee in hoef te staan vind ik het prima. Jij huurt jij bediend. Ik vind het allemaal prima het is maar wat je er mee wil doen. Elke locatie en elk feest is anders. Ik geef alleen aan wat wel en wat niet met het setje kan.

Als jij mensen wil gaan zeggen wat ze wel en niet mogen gaan doen. Succes.

Ik geef meestal een advies en mogelijkheden wat wel en wat niet bereikt zal gaan worden. De keuze ligt altijd bij de mensen zelf. Zo zullen er inderdaad mensen zijn die het liefst een complete line array op een verjaardag willen en zijn er ook die op 250 man 2 topjes voldoende vinden.

Comment

De Club Mate systemen zijn meer systemen voor entertainers die bijvoorbeeld achtergrondmuziek verzorgen, of voor toetsenisten die voor kleinschalig publiek optreden. Daarnaast zie je deze systemen ook veel terug bij kleine drive-in shows en mobiele DJ's die veel draaien op jubileums en verjaardagen, maar het is inderdaad zoals aangegeven geen systeem wat letterlijk je broekspijpen laat wapperen als de knoppen vol open worden gedraaid.

Het is dus helemaal de vraag wat je precies wilt bereiken. Heb je zoiets van, het mag best luid staan maar we willen elkaar nog wel verstaan en het geluid moet aardig klinken maar het moet niet zo zijn dat we met suizende oren naar huis gaan, dan is de Club Mate een perfecte kandidaat.

Moet het allemaal snoeihard en kan de pret niet op naarmate het volume toeneemt, dan is de Club Mate denk ik niet wat je zoekt, maar iets wat dat klusje wel kan klaren is er in deze prijsklasse eigenlijk niet.

Comment

ik heb samen met een vriend zo een setje, deze zijn egt ziek en kunnen heel wat kabaal maken voor zo een klein setje hebben er al grote gesloten ruimtes van muziek voorzien voor een mooie fuif. wij hebben wel 2 van deze sets waarvan we 1 links en 1 rechts gebruiken maar dit is egt wel voor grotere feesten op feesten tot 90 man hebben we nog niet eens 1 set volledig open kunnen draaien. 2de set is dan ook wel meer voor de verspreiding van het geluid.

Comment

Bedankt voor de reacties! Ik krijg nu een beeld dat dit niet echt een "beuk" setje is, maar meer voor achtergrond muziek of "rustige" feestjes.

Als ik mijn setje toch wil uitbreiden, hoe kan ik dit het beste doen? Ik dacht al om voor die avond 2 soundmate 3 actieve 15" sub te huren voor 40 euro, en deze dan door te lussen. Kan dit?

Stel, ik verkoop mijn setje, en krijg er max 400 euro voor. Ik heb op dit moment nog 250 euro ter beschikking, dus 650 euro. Kan ik met dit bedrag een fatsoenlijker setje krijgen? (2e hands maakt mij niks uit)

Zo ja, welke raden jullie aan? Ik kan ook bijv. materiaal huren bij een van de velen verhuurders, maar dan zit ik met dezelfde vraag, wat moet ik dan huren?
                          Last edited by Guest; Wednesday-25-12-2013, 12:05.

Comment

Met 650,- iets beter kopen schiet je niet veel op, je zult het al echt moeten verdubbelen wil je vooruit gang zien.
                            Je zou wel eventueel tijdelijk alles gaan huren, en beginnen met een paar goede toppen.
                            Vervolgens daar een subje bij en later een tweede.

Voor tijdelijk bij te huren.. ligt er eigenlijk aan wat de verhuurder bij jou in de buurt verhuurd..
                            Een setje met een sub zou zeker kunnen, maar dan heb je wel een stevigere sub nodig dan de soundmate sub.
                            Als je veilig wil zijn, kun je natuurlijk gewoon een sub top setje huren.

2 soundmate 3 sub bij huren heeft weinig zin, want je topjes gaan dat nooit bijhouden..

Comment

huren
                              als jij aan degene vertelt waar je gaat huren wat je ermee wilt doen dan weet hij wel wat er nodig is.
                              dus voor hoeveel mensen
                              binnen of buiten of een tent. groote van de ruimte. soort muziek.
                              leeftijd van je publiek.
                              waarschijnlijk zal ook hij een sub/top stetje adviseren.
                              wat zal ligeen aan wat hij verhuurt

Comment

Working...
                              X