Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uitbreiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Uitbreiden

Beste,

Ik heb wat informatie nodig ivm het uitbreiden van mijn installatie. 2 jaar geleden heb ik eens een complete disco set gekocht in een winkel en daar zat een versterker, mengpaneel, cd spelers en 2 boxen bij.
    In het asortiment bij bax shop heb ik daarvan de versterker en de boxen terug gevonden. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Dit heb ik in mijn bezit.

- Versterker en boxen die je bij de bovenstaande link kan vinden
    - Mengpaneel Pioneer DDJ ERGO V
    - Laptop
    - Subwoofer treefrog txw 12 GY (auto)

Nu gebruik ik enkel die versterker en die boxen van het setje die ik vroeger gekocht heb.

Ik zou graag die subwoofer gaan gebruiken en inbouwen in een kast. ik weet dat ik daar nie zo een spectaculair effect mee ga opwekken, maar het is niet de bedoeling om voor 100 man te gaan draaien.
    Graag zou ik nog 2 boxen bijkopen om mijn installatie wat uit te breiden. Ik zou graag wat advies hebben over hoe ik het best te werk ga kwa aansluiten en aankopen. Het budget is voorlopig 400 euro. Niet veel, maar kan misschien een deel kopen en dan sparen voor andere onderdelen. Maar zou wel alles dat ik nog in bezit hebben willen gebruiken.
    De bedoeling is om wat tuinfeestjes te draaien of verjaardagsfeestjes. Nu lukt mij dat al aardig met het systeem dat ik nu heb maar zou graag wat reserve over hebben, moest het ervan komen dat ik voor meer man ga draaien. (dan spreken we over een kleine 50 man.)

Groeten Geof

Zelf zou ik het oude speaker setje verkopen, en gaan kijken naar de dap clubmate 1 of 2.
    Is een leuk systeem en past zeer goed bij de eisen die je hier noemt.
    Vrijwel alles zou er op vooruit gaan, en dan heb ik het dus over compactheid,geluidkwaliteit en volume.

Comment

Je zou ook nog over 2 full-range 15" actieve speakers kunnen denken. En idd de oude set verkopen. Die auto sub zou ik ook niet te veel energie insteken.

Comment

Zouden de devine artis 15a active speakers voldoende zijn voor mijn wensen die ik in de eerste post aanhaalde?
        Met later een sub misschien

Comment

Ga ze beluisteren in Goes zou ik zeggen, dan ben je snel genezen. En dan spreek ik uit eigen ervaring. Als je je budget met 50% verhoogt kun je al gaan kijken naar spulletjes die 10x beter klinken. Maar nogmaals, ga luisteren!

Comment

Ik dacht aan zoiets http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html
            Bijpassende 18" sub is 498 euro. Er zijn vast veel betere, maar voor het geld zijn het hele nette speakers.

Comment

Zoveel budget heb ik niet hoor. Tis niet de bedoeling dat ik ermee iedere week ga draaien. Af en toe keer een feestje. Volgens de reviews te lezen van de devine 15a active speakers zou het moeten voldoende zijn om voor een kleine 50 man te draaien.

Comment

Twee stuks Devine Artis 15A zouden inderdaad prima voldoen voor 50 personen op vrij stevig volume in een niet te grote zaal.

De klank is natuurlijk in de categorie 'alle waar naar zijn geld' maar voor het geld klinkt het zeker niet slecht. Het is al stukken beter ten opzichte van de meeste instapmodel kastjes. Daarnaast zijn er een hoop extra functies voorzien die altijd van pas kunnen komen, zoals de MP3 speler.

Comment

Neem die reviews echt met een enorme container zout! Als je goed kijkt zijn die vooral gericht op de kwaliteit van de shop en de levering (zeer terecht overigens). Ik had in eerste instantie ook mede door de reviews mijn zinnen gezet op deze speakers en was achteraf blij dat ik eerst ben gaan LUISTEREN. Genoemde speaker gaat zeker erg hard, maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd.

Comment

Die devines zullen in ieder geval beter van kwaliteit en klank zijn dan deze die ik nu in mijn bezit heb. De bedoeling is gewoon om een stapje hoger te gaan in kwaliteit en geluid. Dus denk ik dat deze voor mij voldoende zijn. Later kan ik er nog eens nadenken om wat duurdere te kopen. Maar voor hetgeen ik het maar gebruik lijkt mij dit in orde. De speakers die jullie me aanraden zijn voor mij wat te hoog gegrepen. Over de kwaliteit twijfel ik zeker niet. Maar het kost te veel. Dank u wel voor al jullie informatie. Over de sub zal ik later nog over beslissen. Kdacht ook aan een actieve van devine de 15.

Comment

Het probleem is met zo'n artis speakers of bijna elke fullrange luidspreker in dit segment, gaan niet die geluidskwaliteit halen zoals een clubmate setje of iets dergelijks.
                      Dat is ook bijna onmogelijk omdat je het hier ook over een sub hebt, de fullrange kunnen gewoon niet zo laag gaan dan een sub door zijn grotere kast inhoud.

Ook komt daarbij dat je een tijd vooruit, aangezien jou doeleinden.
                      Later ook nog eventueel uit te breiden met nog een setje erbij.
                      Komt je op 589,- daarbij nog 2 statieven en een paar kabels en je bent klaar!

Comment

Als ik een actieve sub bijneem van devine zal in dan toch ook veel lage tonen hebben.

Comment

Dat geloof ik wel maar dan zit je wel weer hoger kwa prijs dan een clubmate setje.
                          Dan heb je dus 2 15 inch toppen en een 18 inch actieve sub, kwa volume zal het er niet heel veel op vooruit gaan pas bij 2 stuks.
                          Als je 2 devine artis 15A met een sub 118A zet zal, van wat ik heb gehoord, de clubmate het betere hoog hebben.
                          Alles naar zijn prijs natuurlijk.

Comment

De klank van een clubmate is iets beter dan een Devine systeem, maar daar tegenover is een Devine systeem wat forser en zal wat meer geluidsdruk produceren. De Club Mate is meer ontwikkeld als een systeem voor entertainers en kleinschalige setups waar het niet op vol volume hoeft.

Comment

Working...
                            X