Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan ik actieve speakers rechtstreeks aansluiten op een dj controller?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan ik actieve speakers rechtstreeks aansluiten op een dj controller?

Ik wil een dj controller aanschaffen, en dan een met een ingebouwde geluidskaart.
    Bij die dj controllers zit achterop een rode en een witte tulp uitgang.
    Maar kan ik daar mijn 2 actieve speakers (Devine Artis 15a) rechtstreeks op aansluiten,
    en graag met zo weinig mogelijk ruis en/of storing?
    En welke dj controller onder de 200 euro raden jullie mij aan?

Dat kan, maar alleen met korte kabels. Langere kabels - in dit geval ongebalanceerd - zullen storingen gaan veroorzaken. Je kan de grens bij een meter of 3 trekken zolang je er geen stroomkabels langs legt.
    Wil je toch een grotere afstand overbruggen, zoek er dan een passieve DI of trafo bij (2 kanalen) om het signaal gebalanceerd te maken en met XLR naar je speakers te gaan.

Comment

Als je er toch een DI bijkoopt kun je ook kijken naar een controller met gebalanceerde uitgangen. Bijvoorbeeld De Hercules RMX http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-c...t-details.html

Comment

Zou ik met xlr-xlr kabels van 3 meter mijn actieve speakers rechtstreeks kunnen aansluiten op deze controller:

Comment

dat hangt er vanaf of de afstand tussen je speakers en je controller niet meer dan 3 meter is ;-)

maar seriously, ja dat kan.

Comment

oke, en is er dan ook een mooi geluid met weinig tot geen storing of ruis?

Comment

Aan de kabel tussen controller en speakers zal het dan in elk geval niet liggen!

(ik kan wel factoren bedenken die ook invloed kunnen hebben, zoals kwaliteit van je speakers, is je laptop/pc snel genoeg, etc.)

Comment

Het is niet zo dat je bij 280cm geen ruis hebt en bij 320cm wel. De kwaliteit van de kabels en connectoren maakt trouwens ook uit.

Comment

Originally posted by djkovaro View Post
                  Zou ik met xlr-xlr kabels van 3 meter mijn actieve speakers rechtstreeks kunnen aansluiten op deze controller:
                  http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
                  XLR is altijd gebalanceerd, dus dat is geen probleem. Of je er nou 3m of 150m van maakt, dat maakt klanktechnisch geen verschil.

Mooi geluid is een ander verhaal, dan heb je echte speakers nodig...

Comment

Working...
                  X