Announcement

Collapse
No announcement yet.

xlr naar 6.3 jack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• xlr naar 6.3 jack

hallo

ik heb 2 nieuwe boxen gekocht waar er zowel xlr als 6.3 jack aansluitingen aan zijn.
    Het probleem is dat mijn dj controller (hercules rmx) alleen maar 6.3 jack outputs heeft.
    Zou ik het best die Jack outputs gebruiken of een tussenstuk plaatsen van xlr naar jack?
    Mijn vraag is ook ofdat zon' jack kabel gebalanceerd is want van xlr weet ik dat wel.
    En als ik van xlr naar jack tussenstuk gebruik blijft dat dan gebalanceerd?

Dank u

Je kunt gewoon de jack inputs op de speakers gebruiken, geen enkel probleem.

In principe zijn de jack en XLR input hetzelfde qua signaal, alleen is de opzet van de connector wat anders. Een XLR heeft 3 pinnen naast elkaar en maakt geen kortsluiting als hij ingeplugd wordt, daarnaast is hij qua constructie en bouw wat steviger.

Een jack kabel hoeft niet persé gebalanceerd uitgevoerd te zijn, maar de Hercules RMX heeft wel gebalanceerde inputs en ik vermoed dat je speaker ook gebalanceerde inputs heeft. Dan moet dat dus geen enkel probleem vormen en heb je dus een gebalanceerd signaal, ongeacht het type connector wat je bij de speakerkant gebruikt.

Qau kabel kun je dus kiezen voor de Procab CAB610, of voor de Procab CAB724.

Comment

Working...
    X