Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems TSX 10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB Systems TSX 10

hallo, binnekort zou ik een paar verjaardagsfeestjes moeten doen voor een paar vriendjes van mijn kleien broer. momenteel heb ik wel boxen maar de kwalieteit van de muziek is ook ijzer (het koste maar 12 eeuro voor 2* 300 wat xD) dus dacht ik 2 paar van deze boxen JB Systems TSX 10 of dit een goede aankoop zou zijn. ik zou ze aansluiten op mijn inkel versterker. JB Systems TSX 10 passieve luidspreker kabinet

Dan zou ik liever een stel stevige HiFi luidsprekers pakken voor die toepassing, tot je genoeg geld hebt om iets beters te kopen. De TSX is een leuke instapreeks, maar niet uit te breiden en als je het geheel weer verkoopt krijg je er bijna niets voor terug. Er is ook bijna geen vraag naar. Da's dus een beetje zonde. ;)

Comment

kun je me soms eens link geven naar een paar van zulke speakers ?

Comment

Ik kan zoveel luidsprekers opnoemen die leuk zijn, maar het ligt volledig aan het budget dat je er uiteindelijk aan wilt uitgeven.
        Voor de prijs kun je in ieder geval niet beter vinden, de kastjes kosten praktisch niets.
        Een instapper die al meer presteert en een leuke klank heeft voor het geld is de SP-reeks van Skytec. Liefst wel de passieve versie pakken, die kan wat meer vermogen aan.
        Opvolgende reeksen zijn JB Systems PSX-serie (geen idee overigens of die nog bestaan/leverbaar zijn) en American Audio heeft ook leuke nieuwe kastjes, de PXI-reeks als ik het goed heb. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in de webshop en stel een budget voor jezelf vast dat je er maximaal aan kunt uitgeven en wat je eisen ongeveer zijn. Beide zul je op elkaar moeten afstellen.

Comment

oke dankjewel

Comment

mijn vader stuurde dat zijn collega dit kon leveren. *link weg* maar mijn vraag is is versterker kan ik de djm800 erop aansluiten ? want daar vidn ik niks van terug.
            Last edited by Rick; Thursday-09-07-2009, 00:19. Reason: link weggehaald, shop verkoopt ook dezelfde spullen als Bax-shop

Comment

Kan als het goed is wel, maar waarom ga je op het forum van Bax-shop iets vragen dat in een Duitse winkel wordt verkocht? Dan kun je het toch beter aan hen vragen?

Comment

ik zocht hier en mijn vader zit voor zijn werk vaak in duitsland dus kent daar zo ook wat mensen. maa rik ben gewoon van hier te kopen dus ik kijk zowat overal.

Comment

Als je voor weinig budget iets wil kopen, kan je beter nét iets meer uitgeven en voor de TSX 15 serie gaan, daar kan je makkelijker verder mee doorgroeien.

Comment

De TSX-15 is wel een stuk beter dan de TSX-10, maar ook hier worden de doorgroeimogelijkheden beperkt. Er is namelijk geen bijpassende subwoofer te vinden en ik zou zelf aanraden om te starten met een setje leuke fullrange luidsprekers, als je er later meer mee op pad wilt. En ik denk dat dat misschien ook wel gaat gebeuren, na die feestjes die je nu gaat doen. ;)

Comment

Waarop baseer je dat Rick? Wij hebben zelf een setje TSX-15tjes staan en zetten hier vaak een Sub15 bij, werkt echt perfect gewoon! Halen wat van het laag af van de TSX15's en gaan! Ik ben zeer tevreden over de TSX-15's, zeker in combinatie met de VX700 versterkers, deze zijn heel goed op elkaar afgesteld en kunnen flink wat hebben samen. We zijn inmiddels zo'n 2 jaar bezig, een het bevalt nog steeds goed hoor!

Comment

ja klopt waarschijnlijk wel .
                        mar heb wel nog wat tyd vroegste is pas in september dus heb wel nog ff wat tyd voor door te sparen naar iets leuks .
                        maar ik ben niet van plan al mijn gel duit te geven aan geluid moet nog een paar licht effecten hebben ook.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                          Waarop baseer je dat Rick?
                          Met bijpassende subwoofer bedoel ik een subwoofer die hetzelfde uiterlijk heeft als de top en hier ook naar presteert (qua frequentiegebied en vermogen). Die heeft JB Systems niet.
                          Ik vind ook het hoog van de TSX15 niet echt geweldig. Nu kost het kastje natuurlijk al niet veel geld, dus dat is op zich nog redelijk te begrijpen. Het zou best kunnen dat dit in de loop der tijd al wat verbeterd is (want die kastjes bestonden 4 jaar terug ook al ofzo?), maar voorzover ik ze gehoord heb, ben ik er zelf niet zo'n fan van.

Waarom een sub15 er bij en actief en passief versterken door elkaar gooien? Dat werkt toch niet handig? Je hebt dan de nadelen van beide manieren in je setup zitten.

Comment

Ik snap het punt van Dirk wel, je hebt gewoon standaard de TSX 15 set van jezelf, maar wanneer nodig huur je er losse subs bij als er wat meer eisen aan het geluid gesteld worden.

Comment

Och, ik heb geen last van die nadelen eerlijk gezegd, natuurlijk heeft en actief en passief verschillende nadelen maar ik moet zeggen dat het best lekker werkt. Misschien dat we over een jaartje overstappen op alles actief, dat vind ik wel lekkerder werken eigenlijk. Maar tot die tijd blijf ik lekker met mijn TSX15's draaien, en het hoog vind ik echt niet slecht of zo. Er zit toch een flinke tweeter in hoor, en ik vind de tweeter en de woofer goed op elkaar ingespeeld.

En Edwin: dat klopt, het werkt naar mijn idee heerlijk!

Comment

Working...
                              X