Announcement

Collapse
No announcement yet.

Signal Limit LED Alto Pro TSSUB12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Signal Limit LED Alto Pro TSSUB12

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag mijn nieuwe subwoofer binnen, maar ik heb toch een vraagje. Op de achterzijde zit een led met het opschrift:

SIGNAL
    LIMIT

Nu verbaas ik me er erg over dat bij uitsturing onder de 0 decibel, en de volumeknop van de sub op een kwart de led al (groen!) gaat knipperen bij elke kick. En als ik een klein beetje gas geef blijft de led gewoon branden. Hier springen bij mij de volgende vraagtekens op:

Waarom springt de led bij iedere kick-drum vol aan op een volume waarbij ik zonder mn stem te verheffen een gesprek kan houden (het is immers een sub met een spl van 120 db)
    Waarom is de led groen? Of is het een groene led om aan te geven dat er signaal binnenkomt, en een rode voor de clip-indicatie? In de zeer summiere handleiding staat namelijk dat de clip led rood is.

Ik hoop dat iemand dit kan ophelderen. Ik ben namelijk niet van plan te testen of de led rood word als ik het volume opschroef... :???:

Alvast bedankt!

Lars
    Last edited by larsholm; Saturday-28-12-2013, 21:51.

Ik vermoed dat groen (veilig) signal is en als ie gaat limiten rood wordt.
    Maar eh, wat als je signaal opdraait zodat hij in de limit gaat? Dan zie je het wel.

Comment

Dat vermoed ik ook, en dat lijkt mij ook de oplossing. maar daar ben ik juist dus schichtig voor, want als dat groene wel de clip of limit is help ik de sub op dag 1 al naar zn gootje... ;)
      Last edited by larsholm; Saturday-28-12-2013, 21:56.

Comment

Groen is signal
        Rood is limit

Comment

Dankje!
          Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? Kon het zelf nergens terugvinden...

Comment

Filmpje op internet.

Comment

Mag ik vragen welk filmpje? Het enige filmpje wat ik kan vinden kan ik niks op ontdekken... ;)

Comment

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Dit is een filmpje van de 18 inch doch de versterker-module is dezelfde.

Comment

Oke, hartelijk dank! Ik had nog niet gekeken bij andere versies. Nogmaals bedankt!

Comment

Originally posted by WoodenHenry View Post
                    http://www.youtube.com/watch?v=zttvvBlLo7M

Dit is een filmpje van de 18 inch doch de versterker-module is dezelfde.
                    Volgens mij helpt die gast eerder de HDD van zijn MacBook naar zijn grootje dan de sub ;-) Het ding stuitert er bij af......

Comment

Working...
                    X