Announcement

Collapse
No announcement yet.

Electro Voice ELX 112P actieve luidspreker + Electro Voice ELX 118P actieve sub

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Electro Voice ELX 112P actieve luidspreker + Electro Voice ELX 118P actieve sub

Beste muziekvrienden,

De Electro Voice serie ELX kun je combineren met subwoofers, welke combinatie is de beste

Electro Voice ELX 112P actieve luidspreker + Electro Voice ELX 118P actieve subwoofer

Of

Electro Voice ELX 115P actieve luidspreker + Electro Voice ELX 118P actieve subwoofer

Persoonlijk zou ik kiezen voor de tweede opties, omdat je dan het idee hebt dat er een echte set staat.
    Misschien is de eerste opties beter, graag jullie advies waarom de ene beter is dan de andere.

Gr. Hennie

Een 12 inch heeft in het algemeen een betere mid weergave, maar is dan n iet zo goed te gebruiken als fullrange dan de 15 inch top.
    Als je de toppen vaak fullrange gebruikt.. dan zou ik zegge ga voor de 15. Gebruik je de toppen vaak met sub, dan zou ik de 12 inch pakken.

Maar ga eens luisteren, wat voor de een goed klinkt klinkt voor de ander weer slecht...

Comment

Originally posted by stefke96 View Post
      Een 12 inch heeft in het algemeen een betere mid weergave, maar is dan n iet zo goed te gebruiken als fullrange dan de 15 inch top.
      Als je de toppen vaak fullrange gebruikt.. dan zou ik zegge ga voor de 15. Gebruik je de toppen vaak met sub, dan zou ik de 12 inch pakken.

Maar ga eens luisteren, wat voor de een goed klinkt klinkt voor de ander weer slecht...
      stefke96, helemaal duidelijk, ga ik zeker doen, alvast bedankt voor je reactie.

Comment

Deze serie is al een poosje op de markt en zal veelvuldig worden gebruikt.
        Ik ben dan ook reuze benieuwd naar de gebruikers van deze serie.

Hoe bevalt de sound, de een zegt is wat te schel bij hoog volume, de ander zegt weer perfect.
        Hoe is de kwaliteit te noemen en de service van EV.
        Waarom juist gekozen voor dit merk en niet voor een ander merk.
        Waar moet je juist opletten bij dit merk.

Comment

Originally posted by DJ Hennie View Post

Hoe bevalt de sound, de een zegt is wat te schel bij hoog volume, de ander zegt weer perfect.
          Dat is erg persoonlijk, dus zelf luisteren is altijd het beste.
          Hoe is de kwaliteit te noemen en de service van EV.
          Kwaliteit van EV is prima, die kasten zitten goed in elkaar. Service van EV hoef je niet op te letten, want als je bij ons koopt handelen wij de garantie af indien nodig (en da's 3 jaar).
          Waarom juist gekozen voor dit merk en niet voor een ander merk.
          Waar moet je juist opletten bij dit merk.
          Kwestie van persoonlijke voorkeur, wat je leest en wat je hoort. Daarom hebben vrijwel alle speakermerken ook bestaansrecht. Voor iedere toepassing is wel een goede set te vinden. Ik denk niet dat er specifieke zaken zijn waar je op moet letten bij aanschaf, maar wat ik je wel aanraad is om binnen dezelfde prijsklasse ook eens wat andere systemen te beluisteren van bijvoorbeeld HK Audio (linear 5), dB Technologies Opera/Flexsys en eventueel RCF.

Comment

Kijk inderdaad ook eens naar de bovengenoemde merken.
            Als toevoeging tada... dvx en dva van db technologies.
            2 dvx d10 of d12 toppen met een of 2 dva s09, en je hebt een compact setje dat écht niet onder doet voor de ev elx set.
            Heb zelf de dvx d12 met binnenkort de dva s09 of s10.
            Het hoo van de dvx is zeer krachtig en blijft strak klinken op hogere volumes, ook de laagweergave van de d12 is zeker niet slecht met een processor erachter.

Comment

Working...
            X