Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw mengpaneel/controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf nieuw mengpaneel/controller

Hoi allemaal,

Ik ben ongeveer 2 jaar bezig met dj'en ik doe dat met een Reloop digital jockey interface edition 2, maar ik ben nu opzoek naar iets beters waar mee ik verder kan.
    Ik draai het meeste op me kamer en soms op een feestje.

Hebben jullie misschien een idee wat ik het beste kan kopen ?

Vriendelijke Groet,

Ivan

Waar ben je precies naar op zoek, wat mis je op die controller en wat ben je van plan er aan uit te geven?

Comment

Ik ben op zoek naar een 4-kanaals mixer. Waarmee ik effecten kan toevoegen en kan scratchen.

Ik wil er rond de € 3000,- aan besteden

Comment

Een 4-kanaals mixer of een 4-kanaals DJ controller? Want daar zit wel wat verschil in. Als je een 4-kanaals mixer pakt, heb je daar ook nog tabletops bij nodig.

Comment

Wat adviseert u mij om te kopen want ik weet zelf niet zo goed wat ik het best kan nemen.

Comment

Originally posted by ivan View Post
            Wat adviseert u mij om te kopen want ik weet zelf niet zo goed wat ik het best kan nemen.
            Gaat erom wat je wilt?,
            Je hebt al een Reloop digital jockey, dus je weet hoe het is om met computer (en software) te werken, wil je hier vanaf? En wil je dus met USB en/of CD's werken zul je voor een mixer met tabletops moeten, wil je met je computer blijven draaien, zul je het beste op zoek kunnen naar een nieuwe controller

Comment

Waar kan je het meeste mee ?

Comment

Gaat erom wat je er precies op wil hebben?

Comment

Ik zit te twijfelen tussen een Pioneer djj-sx en een Pioneer set of iets vergelijkbaars.
                  Wat denkt u ervan ?

Comment

Ik wil er rond de € 3000,- aan besteden
                    Wat denkt u ervan ?
                    Dan zou ik toch eens net wat meer na gaan denken wat ik wel en wat ik niet fijn vind aan de controller die je nu hebt.
                    3000 euro is toch wel een flinke mep geld om andere jou te laten zeggen wat je moet kopen.

Dus wat ik zou doen ( als ik dan me mening nog mag delen )
                    Ga zelf eens een + en - lijstje maken van de controller die je nu hebt.
                    Dus wat vind je er tof aan?
                    Wat mis je?
                    Wil je meer kanalen voor externe bronnen?
                    Wil je een grotere plater?
                    Wil je er ook andere dingen op kunnen gebruiken. Dus denk aan computer of ook usb of cd ( en kan natuurlijk ook )

Als je er dan net zo lang over nadenkt wat je tof of juist niet tof vind als dat je voor die 3000 euro hebt moeten werken dan weet ik zeker dat je een behoorlijke dit wil ik lijst hebt. Ga dan naar bax. Geef dit lijstje aan de hey ik verkoop hier de cd midi weet ik wat nog meer controllers meneer / mevrouw en dan weet ik zeker dat er wel een paar overlbijven die er aan voldoen. Nu kun je dan meteen gaan voelen, proberen wat je zelf nog eens mee moet maken. Een gevoel een feeling kan je niet altijd zo omschrijven. Sommige dingen moet je zelf ruiken, voelen zien en horen. Niet alleen naar plaatjes kijken.

Daarna afrekenen en wegwezen op weg naar huis met je nieuwste aanwinst.

Comment

Kiezen

Yo ik lees dat je twijfelt tussen de Pioneer DDJsx en losse tabletops !!?
                      Ik denk dat je 2 opties hebt : of je koopt de Pioneer DDJsx, dan neem ik aan dat je nog niet echt in clubs draait enzo..
                      Offff je gaat voor losse cd spelers, dat zou ik doen als je wel echt een beetje een naam hebt enzo. Zoiets als dit http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html deze staan meestal wel in clubs dus als je dan gaat draaien is er niet zo veel verschil met thuis. Qua opties is er niet zo veel verschil, wel handig dat je bij cd-spelers geen laptop hoeft mee te nemen die mogelijk crasht :P

Comment

Originally posted by CasperH View Post
                        Yo ik lees dat je twijfelt tussen de Pioneer DDJsx en losse tabletops !!?
                        Ik denk dat je 2 opties hebt : of je koopt de Pioneer DDJsx, dan neem ik aan dat je nog niet echt in clubs draait enzo..
                        Offff je gaat voor losse cd spelers, dat zou ik doen als je wel echt een beetje een naam hebt enzo. Zoiets als dit http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html deze staan meestal wel in clubs dus als je dan gaat draaien is er niet zo veel verschil met thuis. Qua opties is er niet zo veel verschil, wel handig dat je bij cd-spelers geen laptop hoeft mee te nemen die mogelijk crasht :P
                        Hmm, als hij een goede naam heeft en een bepaalde club wilt hem perse en hij wenst met een controller te draaien dan gaat die club heus niet weigeren hoor. Ja echt waar er zijn clubs waar men reeds controlleristen over de vloer krijgt.

Buiten dat zoals ronnenie melde het is een mep geld.

Eerst even denken wat je precies mist aan je controller kan al handig werken, hoeveel geld wil je echt kwijt.
                        Wat wil je zelf het liefste? En vooral wat kan je op dit moment niet met je huidige controller volgens jou?

En mischien niet zo onbelangrijk vooraleer je richting mengpaneel/tabletops gaat. Hoe groot is je collectie CD's want niks is minder sneu dan iemand die enorm veel geld weggooit aan een stel super de luxe tabletops met bijhorend mengpaneeltje en dan tot de constatering komt dat hij al jaren alles digitaal aankoopt en eigenlijk geen cd's meer heeft (of toch niet afdoende). Ik zou dus het medium dat je reeds het verste hebt opgebouwd zeker laten meetellen in je eindbeslissing.

Ik zie enkel de Pioneer DDJ-SX verschijnen de Numark NS7 II is ook een optie of de nieuwe Denon. Wil maar zeggen er zijn meerdere opties voor handen in de richting van controllers en als je echt 3000 euro erdoor wilt jagen kan je die controllers ook combineren met een stel tabletops ernaast dan heb je zowel controller/mixer unit als tabletops 'cd's' optie.
                        Last edited by SqueeZr; Sunday-05-01-2014, 02:17.

Comment

evt kun je ook nog hier naar kijken https://www.bax-shop.nl/cd-speler-se...t-details.html

hij heeft meer funkties dan de pioneer set en heeft een betere kwaliteit en is ook nog eens goedkoper.

Comment

Ik raad je aan om naar de winkel te gaan en daar wat te gaan proberen.
                            Van wat ik nu lees weet je gewoon niet wat je wil en proberen is misschien een oplossing?

Als je al niet wat gekocht hebt...

Comment

Working...
                            X