Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie versterker en boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke combinatie versterker en boxen

Hallo

Ik ben nieuw hier op het forum
    Mijn zoon heeft afgelopen jaar een geluidsset gekocht bij de concurent, maar voldoet niet aan de eisen.
    Leuk vertellen maar uiteindelijk niet de juiste spullen.
    Nu hoor ik alleen goede verhalen over bax shop
    Heb al het een en ander gekocht hier.
    Wat wij zoeken:
    Mijn zoon draait op feestjes en partijen, schoolfeestjes BBq enz max 75 a 100 man.
    De muziek stijl is bruiloft muziek, meezingers, dansmuziek, disco.
    Wat zou een goede beginners set zijn.
    Weet niet of we hier iets voor kunnen aanschaffen.
    Maar zijn budget is € 300 a 350
    Wij willen in eerste instantie iets van top boxen en later evt uitbreiden met een woofer
    Hij draait nu met een computer en een mengpaneel.
    Maar wil er evt ook later nog een zeg ik dat goed table top cd speler bij.
    Ik hoop graag op reactie en advies

Alvast bedankt voor de moeite

gr jaap

Beste Jaap,

Ik weet niet of uw zoon het liefst passieve speakers wil, of dat het ook actieve kunnen zijn.
    Voor Drive-In shows zijn actieve speakers erg handig.

Verder is 75 man voor een set van 300 a 350 euro een beetje veel, maar met een uitbreiding van een subwoofer is het wel mogelijk...

Wat ik goede speakers vindt voor die prijs zijn de Devine Artis 15A.
    Mooie speakers met een redelijk goede laag weergave en eventueel later altijd nog uit te breiden.
    Kosten: 2 x 174 = 348 Komt net mooi uit met het budget.
    Met nog twee XLR kabels erbij van 10 meter kom je uit op 48 euro extra voor twee kabels.
    Ik weet ook niet wat voor uitgangen er op het mengpaneel zitten?

Waarschijnlijk moeten er ook nog een setje statieven bij (of zaten die nog bij de vorige set?)
    Bax heeft daarvoor een mooie set samengesteld: Devine Advised plug-and-play speakerset 2

Deze tops zijn altijd nog uit te breiden met Devine SUB 115A 500 watt of de Devine SUB 118A 750 watt
    Last edited by Svennie1998; Tuesday-31-12-2013, 00:08.

Comment

Beste Jaap,

Voor er allerlei adviezen geroepen worden, je geeft aan dat de huidige set niet aan de eisen voldoet.
      Welke set heeft je zoon nu? Wellicht dat deze nog uit te breiden is zodat het wel aan de eisen voldoet. Het budget wat jullie hebben (€300/350) voor 75/100 personen is niet erg realistisch. Valt dit budget op te rekken? Is het anders een optie om een geluidsset te huren voor de feestjes die toereikend is, en ondertussen doorsparen voor een kwalitatief hogere set?

Comment

Hallo

Hij heeft nu vAn ibiza de soundcub 1208
        Dit is een set met 2 topjes en een subwoofer met ingebouwde versterker

Comment

Hallo

Hij wil active boxen
          Bedankt voor de links
          Hij is nl 14 jaar daarom is zijn butget nog niet echt hoog.
          Als hij een bassis setje heeft kan hij toch wel op kleine feestjes draaien en zo sparen

Comment

Helaas wordt het erg lastig om met dit beschikbare budget iets in een hogere klasse en met meer volume neer te zetten. Dan moet het budget flink opgehoogd worden, anders ruil je eigenlijk je set in voor iets gelijkwaardigs en dat is zonde omdat je er dan niet of weinig op vooruit gaat. ;)

Dan kun je beter nog een paar feestjes draaien met het huidige systeem en de opbrengst opzij leggen.

Comment

Het gene wat je nog zou kunnen proberen is om 2e hands te kijken.

Comment

Ga eens tweedehands zoeken, op marktplaats even op "PA set" zoeken, van 200 tot 375 euro, en er kwamen al twee/drie leuke setjes omhoogwaaien. Ga eens luisteren, en wie weet vind wel wel wat moois!

Comment

Eventueel zou je de set die hij nu heeft ook kunnen uitbreiden met 2 extra topppen?

Comment

Een dubbele set of toppen is meestal niet het meest handige. Zeker niet als het ook nog eens van verschillende merken / modellen is.
                    Ook gaat het met 2 extra toppen vaak niet echt harder maar heb je een groter gebied wat je ermee kan bestrijken.
                    Dus voor de wat kleinere feesten niet echt interessante optie. Ook omdat je kwaliteit en volume van je geluid er niet echt mee op vooruit gaat.

Comment

Working...
                    X