Announcement

Collapse
No announcement yet.

zelf mp3-dockingstation maken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zelf mp3-dockingstation maken

hey iedereen,
    voor school moet ik na de kerstvakantie (op 6 januari) een geschenk geven dat zelf gemaakt is aan een klasgenoot.
    Aangezien deze persoon graag danst en naar muziek luistert, dacht ik een soort van klein dockingstation voor haar te maken.
    Ik was benieuwd hoe ik dit zou kunnen doen, en is dit haalbaar? (het mag niet veel geld kosten, bv. 10 euro voor speaker, aansluiting,... Als jullie denken dat het meer gaat kosten, laat het dan gerust weten!). Ik dacht een kleine tweeter te kopen, maar is dit dan niet te schel? En kan ik deze dan aansluiten op een 3,5mm jack plug?
    Alvast bedankt voor het advies!

grtjs & happy new year:-)
    Pieter

Google eens op DIY iphone speaker. Voorbeelden genoeg. DIY staat voor do-it-yourself ;-)
    Maar je moet wel een beetje kunnen solderen, want als je kortsluiting maakt.....

Eventueel kun je een kant-en-klaar iets kopen (bijv Action) en daar zelf iets leuks omheen knutselen.
    Last edited by Theo56; Tuesday-31-12-2013, 18:30.

Comment

Je bent wel lekker op tijd dan. :mrgreen:

Maar alleen een tweeter in een doosje steken en dit aansluiten op een smartphone... dat gaat hem niet worden. Het volume zal laag zijn en de klank erg schel.

Wat ik persoonlijk zou doen, is iets van een oude computer multimedia speakerset tweedehands op de kop tikken, dit uit elkaar te halen en in een zelf getimmerd kistje stoppen met 3.5mm aansluiting. Maar let wel, als je geen kennis hebt van elektronica zou ik er niet zelf aan beginnen, is natuurlijk niet geheel risicovrij om met elektronica te knutselen.

Comment

en met een compressie driver: zou dit beter klinken? (heb niet echt veel verstand op dit gebied... :D)

Comment

Aller eerst een versterker (tis niet voor niks dat die dingen vaak door USB of een adapter gevoed worden). :)
          Een compressie driver geeft ook vaak hoge tonen weer (kijk naar Hz, kleine getal is laag groot (met k er voor is x 1000) zijn hoge tonen)
          Een gewone luidspreker zal dan nog het beste werken.
          Maar nogmaals, ook dan zal er een versterker voor moeten. (Voor 10 euro ga je dat niet (nieuw) bouwen.
          Rick zijn suggestie lijkt me in deze het beste.
          Last edited by BT-Studio; Thursday-02-01-2014, 13:18.

Comment

Working...
          X