Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ set Pioneer DDJ-SX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ set Pioneer DDJ-SX

Hallo,

Hier ben ik dan weer met een vraag over wat ik het beste zou kunnen doen voor een goede set voor 50 mensen - .... (zoveel mogelijk hè).
    Mijn budget is nu al wat vergroot dan de vorige keer want ik was er nog niet uit en dacht laat ik maar doorsparen voor een groter budget misschien dat er dan betere mogelijkheden zijn.
    Dus kortom advies en eventuele weetjes en tips gevraagd!

1) De DJ Set: Pioneer DDJ-SX Serato DJ, Laptop Toshiba Satellite, Eurolite Mobile Twin Top M-200 complete LEDset, 2x Ayra ITA01 MKII 130mW RG DMX laser, 2x Eurolite N-19 700 Watt zwarte rookmachine.
    Speakers had ik gedacht aan: 2x Actieve Fullrange dB Technologies Flexsys F12 + 2x dB Technologies Sub 15 D actieve subwoofer?
    Of zouden in dit geval ook de electro-voice reeks mijn setje kunnen compleet maken? Of andere?

2) DMX besturing, zou het mogelijk zijn om de Eurolite Mobile Twin Top M-200 complete LEDset + 2x Ayra ITA01 MKII 130mW RG DMX laser + 2x Eurolite N-19 700 Watt zwarte rookmachine te besturen met een DMX paneel/of andere mogelijke DMX besturing? (liefst indien mogelijk wat ik er allemaal voor nodig heb ongeveer)

Met Vriendelijke Groeten,

Noxarian

Het is een beetje door elkaar allemaal, maar wat je wilt moet op zich wel lukken.

DMX aansturen van de lichtset kan, maar ik zou omdat het gaat om verschillende soorten licht overwegen om met lichtsoftware te werken, omdat je dan meer programmeervrijheid hebt.

Qua luidsprekers moet je voornamelijk kijken naar een bepaalde prijscategorie die je voor jezelf vastlegt en vervolgens ga je kijken wat er zoals bij je wensen en eisen aansluit. Het beste is om daarna te gaan luisteren hoe de systemen klinken en of het ene systeem beter klinkt dan het andere. Dat stel je voor jezelf vast en vervolgens ga je bepaalde zaken afwegen. Klank, geluidsdruk, formaat, gewicht, uitbreidingsmogelijkheden, noem maar op.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      DMX aansturen van de lichtset kan, maar ik zou omdat het gaat om verschillende soorten licht overwegen om met lichtsoftware te werken, omdat je dan meer programmeervrijheid hebt.
      Hoe werkt het dan met de software voor de 5 effecten eigenlijk tesamen in een programma te steken? Want 5 USB poorten gaan niet echt op elke laptop?

Comment

Als je wil kun je met je huidige budget ook een stapje hoger gaan bij de PA, en dan 1 dva s09 met 2x d10 of d12.
        Is toch wel weer een stuk compacter en klinkt weer wat lekkerder.

Comment

Originally posted by Noxarian View Post
          Hoe werkt het dan met de software voor de 5 effecten eigenlijk tesamen in een programma te steken? Want 5 USB poorten gaan niet echt op elke laptop?
          Dat programma werkt net zoals een fysieke controller. Je sluit een dongle aan op je pc (apparaatje dat een verbinding maakt tussen usb en dmx) Vervolgens kan je een hele dmx lijn hierop aansluiten. Het voordeel van een programma is dat deze veel gemakkelijker te programmeren is dan een fysieke controller.

Comment

Ik zal wel eens overwegen om eventueel een grote rit te maken naar de bax winkel.
            Welke reeks van dB technologies is het beste voor DJ's?

Comment

Daar zou ik niet naar kijken, maar wat ik wel zou doen is kijken naar je beschikbare budget en welke series daar in de buurt komen. Vervolgens wat speakers in die klasse (ook van andere merken) beluisteren en voor jezelf een afweging maken. Ben jij tevreden met speakers die mooi binnen je budget vallen dan is dat prima, besluit je om toch nog even door te sparen en een hogere serie in huis te halen dan is dat natuurlijk ook een optie. Dat ligt aan je eigen persoonlijke voorkeur. Maar je hoort dan in ieder geval wel goed de verschillen en dat zorgt toch vaak voor de doorslag waar je je eindoordeel op kunt baseren. ;)

Comment

Working...
              X