Announcement

Collapse
No announcement yet.

sub's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• sub's

Hoi,

Ik heb nu 2xtsx 15 van jb systems geven goed geluid.
    Nu wil ik er 2 subs bij welke zijn het beste.

Dap mcb 15 http://www.highlite.nl/index.php/hig...b_range/mcb_15

Omnitronic bx 1550

Worden aangestuurt met de dap palladium 1200.
    Kom a u b niet aan met koop dit of dat ik heb max 300 euro te besteden.

Gr.tom

MCB-15 draagt de woofer van de MC-15. Voor subgebruik heb je hier niet zoveel aan.
    De bx 1550 heb ik niet gehoord, maar zijn 18" versie wel en daar werd ik ook niet zo vrolijk van. De sub kost ook bijna niets, dus die lage prestaties zijn eenvoudig te verklaren. Het is meer een verlenging van de woofer van je fullrange kast in plaats van een sub en dat is juist zonde. Ik zou eerder verder sparen voor een setje B1800X o.i.d. Die presteren al een stuk beter.

Hou ook eens de tweedehands markt in de gaten. Voor 150 euro per stuk kun je waarschijnlijk wel een setje subs vinden.

Comment

Oke,
      Ik denk dat ik de mcb 15 ga kopen.
      Had ik eerst ook en kwam best goede bas uit.
      Kan ik daar ook de dap ab 15 woofer in zette ???

gr.tom

Comment

Ja, dat kan.

Of het goed klinkt is weer een andere kwestie. Normaalgesproken is een luidsprekerkast volledig ontworpen aan de hand van de specificaties van de woofer. In budget-kasten echter, wordt er meestal een woofer in een kast gestoken zonder een echt ontwerp te maken. (Volume, bracing, poorten, enz.)
        Je kunt het proberen, maar geen garanties dat hij beter presteert.

En als je toch de AB 15 er in gaat zetten, waarom dan niet gewoon de originele kast pakken? Ik meen dat in de AX-15B die woofer wel zit, en dat is een subje dat best leuk presteert naar horen zeggen. En het voordeel is dat deze af en toe nog tweedehands worden aangeboden binnen je budget.

Comment

Tweedehands is er inderdaad zeer veel te vinden, doe namelijk niets anders..
          Voor 300euro heb je al vrij snel een setje beyma-baskasten..

Comment

oke dankje.
            Eigelijk moet ik ze binnen nu en 1 week aanschaffen.
            Dus welke van die 2 zijn het beste op internet staat niet veel.

Gr.tom

Comment

Waarom zou je je in godsnaam haasten met de aankoop van twee subwoofers, van geld dat je hebt gespaard? Is het misschien niet éven verstandig om rustig te kijken naar de mogelijkheden van je budget in plaats van weer klakkeloos dingen stuk voor stuk op te noemen en vervolgens maar wat aan te schaffen omdat het net in je budget past, zonder te kijken naar specificaties of wat dan ook?

Comment

Om even een update van Rick te geven, volgens bedoelt hij dat je beter voor 300 euro een goede sub kunt halen (het liefst van nog wat meer geld, voor 400 kun je een hele nette sub hebben!) om vervolgens als je nog eens wat meer te besteden hebt er nog zo'n zelfde subwoofer bij te kopen. Hier heb je naar mij idee meer aan, aangezien je dan niet rondloopt met twee mindere subs, maar gewoon begint met een kwalitatief goede subwoofer die je vervolgens nog uit kunt bouwen!

Comment

Ik doelde er op dat er op Marktplaats vaak ook erg leuk spul te vinden is. Niet zomaar afdankertjes, maar vaak ook subjes die nogal in de weg staan, die dan tegen lage prijzen weggaan. Je moet maar net het geluk hebben dat je hier tegenaan loopt. Een setje 15" subjes zul je vast en zeker wel ergens vinden. Voor dit budget raad ik wel de AX-15B aan als je ze tegenkomt.

Comment

Welke sub zouden jullie mij aanraden voor onder de tsx 15.
                    Buget is ongeveer rond de 300/350 euro samen.
                    Gr.tom

Comment

Ik heb al gezegd, probeer tweedehands wat leuks te vinden, het liefst AX-15B of iets vergelijkbaars.

Comment

Ik wil mijn setje van 2 beyma 15" wel wegdoen voor 250euro, gevoeligheid van 98db..
                        Ik woon wel in België maar wil wel een eindje tot in holland rijden..
                        (ik denk wel niet dat kopen en verkopen in dit topic thuishoort?)

Je zegt maar tommie

Comment

Niet direct, maar bij serieuze interesse, stuur even een PM ofzo.

Comment

Nu we hier toch over bezig zijn, waarom heb ik op deze topics nog nooit iets gelezen over het merk beyma? Wordt dit merk niet toegepast voor PA-toepassingen?

Comment

Wordt wel toegepast, maar voornamelijk in zelfbouwkasten en merkkasten. Maar in dat laatste geval staat het er vaak niet bij. ;)
                              En laat die twee soorten nu niet zoveel worden besproken op het forum.

Comment

Working...
                              X