Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig bij het kiezen van de juiste set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij het kiezen van de juiste set

Ik ben aan het twijfelen tussen:

2x B1800D actieve subwoofer & 2x B215D actieve speakers
    OF
    2x Alto Pro TS Sub 15 & 2x TS 112A actieve speakers

Kunnen jullie mij helpen ?

PS: Het is meer voor verjaardagsfuifjes van om en beide 200 mensen. Vooral met het genre Dance, progressive house, hard & tekstyle.

Bedankt!

Ik heb de B1800D naast de TSSUB18 gehoord. Ik hoorde eigenlijk geen verschil. Misschien dat een 15 inch toch net ff minder diep zal gaan. Voor jouw muziek niet onbelangrijk. De Alto is wel een stuk lichter trouwens. Ik vond wel een groot verschil in klank bij de toppen. Denk dat je zeker moet gaan luisteren.

Comment

We hebben zelf de Behringer b1800 sub speaker ( alleen de passieve variant nog )

Als je hier voor 200 man mee wil gaan feesten met daar vooral de hardere stylen op. Nope gaat hem niet worden of je hebt niet veel eisen kwa volume. Dan zal je er echt al minimaal 4 nodig hebben ( als de locatie al mee wil werken ).

Het zijn best aardige subs voor het geld en er zit wel wat geluid in maar de 200 ga je er echt niet mee redden. Als het op jou doelgroep ingezet word zou ik er niet meer dan 100 man mee gaan doen.

Ook zou ik als je er toch subs onder zet gewoon voor de 12 inch top gaan. Scheelt een paar kilo en is wat compacter en wat ook wel fijn is. Ze klinken gewoon wat lekkerder in vooral het mid. Dat ze net wat minder laag weer geven maakt eigenlijk niets uit want de subs overstemmen dat met gemak. Dus dat heeft ook geen nut.

Comment

Dus zou ik 2x B1800D nemen, & 2x 112A toppen ?

Maar is het dan geen te groot verschil tussen de 18 inch subs en de 12 inch toppen ? Is wel een redelijk groot verschil, niet ?

Comment

Ik zou niet weten waarom dit een te groot verschil is.

Dus ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden waarom jij denkt dat het niet zou aansluiten? Dus wat is jou motivatie om het niet te doen?

Het enigste echte verschil tussen de 15 inch en de 12 inch is dat de 15 inch net wat meer laag weer geeft. Maar om dit nu fraai mooi strak laag te noemen nee. Dan doet de sub dit toch niet alleen een stuk netter ook nog eens een stukje strakker.
          De 12 inch geeft dan misschien wel wat minder laag maar hey net gaf ik al aan dat de sub dat meer dan prima kan. De 12 inch geeft dan ook nog eens wat mooier mid weer omdat dit niet scheef getrokken word door de lage frequenties. ( niet dat dit wereld wonderen van verschil is maar je merkt het zeer zeker wel, vooral als het naast elkaar staat )

Dan nog eens het voordeel in prijs, kilo en afmeting. Dan zou ik het wel weten ;)

Comment

Nee geen idee waarom ik dat denk, het verschil leek me wel groot :p Maar oke, bedankt voor de uitleg!

Vrienden raden me aan om deze toppen te nemen
            De Mackie TH-12A is de compacte 12\" variant uit de Thump-serie, met dezelfde kwaliteiten en componenten als de TH-15A!

Maar als ik dan 2 behringers neem, heb ik 2000 WATT RMS, en de toppen 800 WATT RMS ...

Comment

Je moet je niet zo aan de getalletjes gaan hechten.
              Het vermogen zegt niet veel over de prestatie's van de luidsprekers, als een luidspreker een vrij hoog rendement zou hebben is er niet veel vermogen nodig om goede resultaten te krijgen.
              En daarbij komt nog zelfs dat de genoemde getallen door jou niet correct zijn.. de Mackie zou een vermogen moeten hebben van 200 Watt RMS, en de Behringer 275 Watt RMS.

Het beste is om gewoon te gaan luisteren, en zo tot een beslissing komen.
              Natuurlijk mag je de meningen in het forum mee laten wegen, maar wat de een mooi vind klinken klinkt voor de ander helemaal nergens naar.

Pas verder ook op met de reviews die mensen bij de producten schrijven, hier mag je een flinke korrel/emmer zout bij nemen.

Ps: persoonlijk prefereer ik ook een 12 inch top boven de genoemde sub, klinkt net wat beter in het mid en is toch weer wat compacter.

Comment

Oke, bedankt voor de info! Ik denk dat het de 2 18" subs van behringer worden met de 12" mackies!

Comment

Originally posted by hendrik.versyck View Post
                  Oke, bedankt voor de info! Ik denk dat het de 2 18" subs van behringer worden met de 12" mackies!
                  En waarom de mackie?

Ik ken de variant die je zelf aan draagt niet. Maar een mackie fan ben ik in ieder geval nooit geweest. Is niet echt een merk wat mij kan bekoren. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat de behringer top of te range is maar dan zou ik er toch eerder voor kiezen om alles bij 1 merk te houden ( ook dat moet natuurlijk niet )

Comment

Rendement van de TH-serie is overigens niet heel erg hoog. Prima speakers voor het geld, maar wellicht is het beter om ook goed te kijken naar andere speakers die qua prijs in de buurt komen (en dan vooral iets omhoog).

Bijvoorbeeld:
                    Alto Pro TS112A V2
                    dB Technologies Cromo 12+

Comment

Dan valt mijn oog op de dB Technologies Cromo, zouden ze goed gaan bij de B1800D subs ?

& deze http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html
                      vergeleken met de B1800D ? Welke zou het beste klinken?
                      Last edited by hendrik.versyck; Monday-06-01-2014, 10:22.

Comment

Kan je de Mackies afraden, ze hebben een mooi geluid maar de limiter grijpt erg snel in, oftewel ze kunnen niet heel hard. De Cromo zal een stuk harder gaan.
                        De EV ZLX 12 zit ook ongeveer in die prijsklasse, misschien ook nog het overwegen waard

Comment

Working...
                        X