Announcement

Collapse
No announcement yet.

een vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een vraag

hallo.

ik heb een vraag

ik heb 2 actieve studio monitoren aangesloten op mijn actieve subwoofer.

ik gebruik 1 kabel om mijn laptop/tv/mobiel aan te sluiten op mijn versterker, maar als ik wil switchen van laptop naar tv, is dat steeds een gedoe omdat ik de kabel uit de laptop moet halen en in de tv moet doen etc

wat kan ik gebruiken waar ik een kabel van mijn tv en laptop en mobiel in kan doen en als ik geluid van de tv wil horen, dat ik alleen ergens op klik, en dat ik dan geluid hoor vanaf mijn tv

dus: elke geluidsbron krijgt een eigen kabel. dat ergens wordt op aangesloten, en vanuit daar naar mijn sub

ik heb weinig verstand van alles.
    dus ik zou niet alles zomaar begrijpen.

alvast bedankt voor de moeite

een oud goedkoop mengpaneeltje lijkt me een goedkope alternatieve oplossing :)

Gewoon je laptop / tv / mobiel naar je mengpaneel bekabelen en als je wilt switchen ff een andere fader opengooien :p

Beetje absurde oplossing maar op deze manier hergebruikt mijn vader 1 van zijn oude mengpaneeltjes :)

Comment

oke, klinkt logish, alleen ik heb zo weinig ervaring met alles, dat ik zelfs moet vragen, hoe sluit ik dat aan?

mini-jack naar 2x rca? voor laptop/mobiel etc?

en welke kabel voor mengpaneel naar sub?

Comment

Of je gebruikt gewoon een signaal switcher. Heel simpel, niks wat je niet nodig hebt. Gewoon een doosje met een x aantal ingangen, een uitgang en een draaiknop. Meestal zijn dit rca aansluitingen, dus dat scheelt veel ruimte in vergelijking met xlr of 1/6"jack

Comment

Kan je gemakkelijk met een klein goedkoop paneel. Je kan je versterker aansluiten aan het paneel met een RCA kabel. Dan heb je nog 3 inputs over voor het aansluiten van een pc, mobiel, etc. ook via RCA

Comment

http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html
            Hier nog een wat subtieler alternatief...

Comment

Working...
            X