Announcement

Collapse
No announcement yet.

EV ZLX-12P hoe instellen in combinatie met de EV Zxa1 -subwoofer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EV ZLX-12P hoe instellen in combinatie met de EV Zxa1 -subwoofer?

Ik heb de EV ZLX-12P actieve speakers en daarbij 2 EV ZXa1 subwoofers (12 inch).
    Nu vraag ik me af wat ik bij de instellingen van de actieve speakers aan moet geven. Sub off? (dan hoor ik de subs) maar als ik ze op bv. 100 hz. zet , dan hoor ik de subs niet! Doe ik iets verkeerd? of moet dat juist zo? (vind het een beetje onlogisch om bij de speakers, subs off te kiezen, als er 2 subwoofers aan hangen. Ik ga van een mengpaneel naar de input in de subwoofer en dan van de output naar de topspeakers.

Ik gok dat je het hebt over de low cut filter.
    Als je hier off in geeft dan wil dat zeggen dat er NIETS af word gehaald van je geluid.
    Zet je deze op 100 dan wil dat dus zeggen dat alles onder de 100 hertz eraf gehaald word. Dus net alles wat de subs weer geven word er dan af gefilterd.

Comment

Ok, dat is duidelijk. Maar waarom hoor ik de subs niet, als ik de tops op 100 hz zet? Dan zou toch alles onder de 100 hz. naar de subs gestuurd moeten worden?

Comment

En als je het eens omdraait, van de mixer naar de top, en dan naar de sub? Want de tops filteren die frequenties eruit, zodat alleen het geluid van de bass doorgaat naar de sub.

Comment

Originally posted by Svennie1998 View Post
          En als je het eens omdraait, van de mixer naar de top, en dan naar de sub? Want de tops filteren die frequenties eruit, zodat alleen het geluid van de bass doorgaat naar de sub.
          Eh, dat snap ik niet helemaal.

De juiste volgorde is signaalbron -> subwoofer -> top.

Dan verder aangeven wat je precies wilt instellen. Zorg er voor dat je ZXA sub goed opengedraaid staat.

Vervolgens ga je naar je toppen. In de DSP van je toppen zou ik de lowcut aanzetten, want alles <100Hz pakt je subwoofer sowieso wel. Qua klankkleur en EQ kun je je eigen voorkeur instellen.

Maar dat je je sub niet hoort, ik denk dat er dan iets mis is. Wat als je alleen de sub aansluit op je signaalbron en dan opendraait? Hoor je dan wel wat?

Comment

Om even terug te komen op een oud onderwerp.
            Ik heb sinds vandaag 2 Electro Voice ZLX 12P aangeschaft, die ik wil aansluiten op mijn Pioneer DJM 800. Hier ben ik echt een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij advies geven.

Hoe ga ik vanaf mijn DJM 800 master met XLR naar de speaker om hem stereo aan te sluiten?

Ik hoor het graag!

Comment

Dan heb je 2 XLR kabels nodig. Je master heeft als het goed is 2 XLR poorten (L(inks) en R(echts)). Van links gaat een XLR kabel naar de ZLX (een van de twee inputs pakken en daar die XLR in doen). En eentje van rechts naar de andere ZLX. De poorten zien er misschien wat anders uit dan 'normaal' omdat je er ook een 6.3mm Jack in kan steken. Maar het moest zeker passen! Succes!

Edit: In het vervolg kun je beter even een nieuw topic starten of de vraag stellen in een ouder topic van jezelf ;)
              Last edited by MathijsFrijters; Friday-30-06-2017, 08:12. Reason: kleine toevoeging

Comment

Working...
              X