Announcement

Collapse
No announcement yet.

EV ZLX12P in combi met ... ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• EV ZLX12P in combi met ... ?

Ik heb de toppen EV ZLX12P, nu ik dacht er 2 behringers B1800D bij te kopen, maar mijn oog viel op deze:

Deze hoogwaardige subwoofer maakt het mogelijk om een perfect beeld van de lage tonen te geven. De SUB 05-D van dB Technologies is zeer geschikt voor de professionele gebruiker. Vol power en een goede klank.

Ik dacht de B1800D omdat deze ook 1000 watt zijn, maar getalletjes zeggen niets, dus is mijn vraag of dat deze subswoofer van dB Meekan met zijn 400 watt ?

Graag jullie mening, bedankt

Dus toch voor de ev toppen gegaan.

Zou ik ook mogen vragen waarom? Ben wel benieuwd.

Verder zou ik gewoon alles lekker bij 1 merk houden. Dat werkt over het algemeen toch wel net het fijnste.
    Ook ga je nu nogal een verschil vergelijken. Je neemt een 15 inch sub en een 18 inch sub.
    Als het gaat om vermogen en hoe het hier mee omgaat dan doet de db vast en zeker niet onder voor de behringer. Ook zijn de specs van een behringer nogal vaak aan de vrij positieve kant ( om het netjes te zeggen ), De gegevens van db kloppen over het algemen toch al wel een flink stuk meer.

Maar dan de subs. Kwa volume ja hoor geen probleem alleen dan zit je wel dat de sub van db een stuk strakker zal klinken en netter. Maar wel wat minder diep zal gaan dan de behringer. Helaas lever je voor dat laag dus ook wel wat van het fraaie in.

Keus is aan jou.

Jammer dat je niet meteen ook mee voor subs had gekeken. Dan had je een complete set kunnen beluisteren en wat de verhouding is tussen de sub en de top. Kan best zijn dat ze gewoon niet echt lekker op elkaar aansluiten en je rare bij effectjes krijgt doordat het ergens niet helemaal lekker gaat in de overlap.

Comment

Pas inderdaad op met de getalletjes van behringer.
      De b1800D heeft inderdaad 1000 Watt aan vermogen, maar niet RMS, dus denk dan ongeveer aan de 500 Watt RMS.

Comment

Waarom kies je niet voor de SUB van het merk zelf?
        De ELX118P. Heeft een 700 watt versterker en kost 819. Wel duurder dan de dB of de behringer.
        Last edited by Svennie1998; Wednesday-08-01-2014, 23:51.

Comment

Working...
        X