Announcement

Collapse
No announcement yet.

Genoeg power voor + - 400 m3 ruimte

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Genoeg power voor + - 400 m3 ruimte

Zoals de titel al zegt, heb ik genoeg power om een ruimte van ongeveer 400 m3 met stevige bass te vullen?

Ik heb even een plattegrondje gemaakt, op de rode punt moet ik staan, en de gele kastjes moeten mijn speakers voorstellen.

Mijn installatie: 2 x Dap Clubmate 15. (Dus 2 subs en 4 tops).

Het bruine op de plattegrond zijn de speakers die in de zaal ophangen. (Dit zijn oude speakers)

FEEST.jpg

Alvast bedankt voor de reacties.

Nee.

Of je begrip stevige bass is bij jou een flink stuk eerder bereikt dan dat het voor mijn gevoel bereikt is.

Wel leuk om weer te lezen stevige bass. Altijd maar weer stevige bass. De rest maakt totaal niets uit zolang de broekspijpen maar wapperen.

Voor stevige bass en wapperende broekspijpen heb je veel heel erg veel vermogen nodig. Dit word het makkelijkst en het snelt gedaan door hele goede en ook dure speakers / subs. Wil je dit dus bereiken dan zal je flink in de buidel mogen tasten. Zo gaan bijvoorbeeld 4x een behringer b1800 nog niet zoveel wapper effect geven als 2 ( misschien wel 1 niet geprobeerd ) dva s09 sub.
    Ja dit hebben we geprobeerd en zo met wel meer speakers en kwamen tot eigenlijk verrassende ontdekkingen.

Dus wil je veel gewapper dan zal je ook veel vermogen nodig hebben.

Comment

Ik zou om te beginnen je PA naast de 'bruine' set zetten, dat is al een veel betere uitgangspositie. Ze midden in de zaal voor de bar dumpen vraagt om problemen, ook omdat je reflecties van je sub de raarste dingen gaan doen en met een beetje pech voor uitdoving gaan zorgen.

Comment

Oke! En wat vinden jullie van dit setje?

2x JBL SRX-712m top 2x JBL SRX-718s sub
        1x Crown XTI4000 (2x) amprack

Zal ik hiermee wel het "stevige bass" resultaat bereiken?

Comment

Je kan hier wel een 100 setjes neer zetten met waarschijnlijk wel genoeg power om je wapper effect te halen.
          Alleen de srx178 word al niet meer nieuw gemaakt.

Daarnaast zullen er wel meerdere setjes zijn die aan je verwachtingen voldoen. Als je een budget hebt dan zullen er hier vast nog wel andere voorstellen gaan komen.

Comment

Dus met de JBL set kan ik het "wapper effect" bereiken?

Ik huur de spullen, en ik wil max 100 euro uitgeven voor de huur.

Comment

De normale huurprijzen in acht genomen ga je voor 100 euro geen wapperset neerzetten. Om 400 m² van een deftig geluid te voorzien ga je, afhankelijk van merk en type, toch minstens twee baskasten en een topkast per kant mogen neerzetten. Ik heb het hier dan wel over fatsoenlijk materiaal. Vraag me niet daar een naam op te plakken want daar zijn vele suggesties voor. De door jou voorgestelde set gaat zeker de zaal niet vullen met een dikke sound en al helemaal niet met wat volk binnen. En fatsoenlijk verhuurbedrijf gaat je hier echter wel mee kunnen helpen.

Comment

Originally posted by Hollender View Post
                400 m²
                400 m3 is het trouwens. (Ongeveer)

Bedankt voor de reacties. Ik zelf 1 clubmate 15 thuis staan. Ik moet nu kiezen tussen:

*1 Dap Clubmate 15 bijhuren voor 65 euro, 50 euro borg. (Dus in totaal heb ik dan 2 Dap Clubmate's)
                *De JBL set huren voor 100 euro, 200 euro borg.

De JBL set bevat:
                (2x JBL SRX-712m top 2x JBL SRX-718s sub
                1x Crown XTI4000 (2x) amprack)

Ik zou een bepaald bedrag krijgen voor het draaien van 21.00 tot 1.00 uur. Dit is afhankelijk hoe goed hij het vind. Hij zat eerst te denken aan ca 40 euro.
                Ik weet dat ik dan in de min ga, diegene is een vriend van me, en daarom wil ik niet dat als ik met mijn installatie (1x dap clubmate 15) aan (veel) tekort kom, en daar dan als de sjaak sta.

Nogmaals ter informatie: Ik heb net gehoord dat er + - 30 man komen, en de zaal is ongeveer 10 bij 10 en 3 hoog. (Het kleine stukje is denk ik te verwaarlozen).

De jarige jop word 16, dus er word top 40, house, electro etc. gedraaid. Ik ben zelf ook 16.

Ik heb nog 2 foto's van de zaal: 20140111_184953.jpg20140111_185000.jpg

Wat is de betere keuze?
                Last edited by Guest; Tuesday-14-01-2014, 12:34.

Comment

Die ruimte is geen 400 kuub en voor 30 man... lekker je eigen Clubmate 15 gebruiken!

Kom op, je krijgt er amper iets voor, dan ga je toch niet dik inhuren en zeker niet erop toeleggen?!
                  Normaal kost een net setje (1x sub 2 top) pakweg 100,- ex btw (JBL setje is al goedkoop maar ok, het is JBL) en een DJ op z'n minst het dubbele.

Comment

Helemaal mee eens. Vorige maand in eens soorgelijke ruimte gedraaid (iets groter) en daar ging de 18 inch sub met 15 inch topjes net voor de helft open.

Comment

Als je zelf een clubmate 15 hebt weet je toch wel een beetje wat je daar me kan, toch? Als het niet op standje oorlog moet, de broekspijpen niet moeten wapperen en iedereen elkaar nog kan verstaan als ze eens willen babbelen dan denk ik dat de clubmate wel gaat voldoen. De JBL set gaat hier in deze ruimte zeker voldoen. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om iedereen aan het eind van de avond met een permanente gehoorbeschadiging naar huis te sturen? Gaan bijhuren om dan geld te moeten bijleggen is wel een beetje onzinnig, tenzij je hem een dik kado wil geven. En als jouw vriend het geluid te min vind kan hij toch lekker zelf gaan bijhuren, 't is tenslotte zijn feestje...

Trouwens, 10 × 10 × 3 = 300

Comment

Oke! Bedankt, zal ik gaan doen. Ik heb toevallig een vriend die ook de clubmate 15 heeft, en ik mag deze lenen.

Maar de vraag is, hoe sluit ik deze setjes het beste op elkaar aan? Ik heb een Reloop RMX-40 mixer, en het ingangssignaal komt vanaf mijn pc.

Comment

Ga je twee topjes per kant of 1 topje per kant gebruiken?

Comment

Ik heb 4 topjes, dus ik wil dan ook graag optimaal gebruik maken van ze. Dus 2 topjes per kant.

Comment

Voor optimaal gebruik moet je dan op elke sub een tussenpaaltje met een adapter er op doen voor twee speakers. Dan sluit je het als volgt aan:

dap-audio-club-mate-15-15-actieve-luidsprekerset.jpg

De rode lijnen zijn je kabels. Als je ze op deze manier aansluit zal uit allebei de topjes links het linker kanaal en uit allebei de topjes rechts het rechterkanaal komen.

Comment

Working...
                              X