Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine Subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Devine Subwoofer

Beste,

Ik heb vandaag de subwoofer van devine 118a ontvangen en meteen getest.
    Wat blijkt, dat er bij een groot volume de box begint te kraken. Het volume van de sub staat dan nog niet halverwege.
    Freq staat ook nog niet halverwege en staat ook op 0 graden. bij sommige liedjes werkt de sub perfect en bij andere valt de bas efkes weg en dan komt hij terug.
    ik gebruik ook de devine 15 actieve tops en met een mengpaneel pioneer ddj ergo v.

iemand die weet wat ik misschien verkeerd doe?

Hoe heb je het geheel aangesloten?
    Op wat voor frequentie heb je je crossover staan?
    Hoe staan de volume knoppen op je ddj ergo?
    Begint de rode limit led te branden achterop de sub als hij kraakt?

Comment

Check sowieso of de CLIP limiter niet over de rooie gaat.

Daarnaast is het afhankelijk van je ingangssignaal hoe ver je de sub open kunt draaien. Gebruik je oren en check de CLIP limiter, dat zijn je belangrijkste factoren bij het afstellen van je setup. Kraken is sowieso nooit goed.

Gaat het overigens om de SUB 118A of de B118A?

Comment

118a. De clip brand niet. Heb daar speciaal nog op gelet. Daarom dat ik het zo raar vind. Freq staa op 60. En volume van de bas nog niet halverwege. Zal vanavond nog eens testen. Misschien doe ik iets verkeerd. De aansluiting is via xlr.

Comment

Is het muziek met een zwaar overdreven bass, of een normaal testnummer?

Comment

Nogal redelijk zware bas. Maar bij sommige liedjes met minder bas doet hij dat ook af en toe. Heel eigenaardig.

Comment

Uitvallen of vervormen?

Comment

Uitvallen en dan komt hij terug en kraakt wat

Comment

Zit de stekker er goed in? Kan zijn dat deze door de trillingen af en toe niet goed contact maakt.

Comment

Zal dit vanavond eens testen. Ik laat je iets weten.

Comment

juist nog eens getest met freq op 20, en volume van de sub op half gezet. en dan verhoog ik de volume in het algemeen met mijn mengpaneel en als ik dan bij de sub ga luisteren hoor ik de bass heel goed maar hoor ik ook heel de tijd prrt prrt prrt en het lichtje van de clip brand niet. weet iemand raad?

Comment

Kun je het geluid preciezer omschrijven? Waar luister je dan? Voorkant, achterkant? Waar komt het vandaan?

Comment

Ik luister lang de voorkant. De bass kolt erdoor. Maar bij het dicht luisteren bij de voorkant hoor ik de woofree trillen. Het lijkt net of de bass te hoog staat.

Comment

of te laag.
                            Je moet je freq niet op 20 zetten, die geluiden kan de sub toch niet weergeven. En als er dan in de mix een geluid van <20Hz zit (ik neem aan dat de interne crossover goed werkt), en je zet je sub hard genoeg hoor je inderdaad alleen de woofer heen en weer flappen, zonder dat deze echt geluid creeert.

Even terug naar het begin. Hoe klinkt je kraak? Klinkt het als oversturing, of als een stekker waar aan gefrommelt word? Doe je iets specifieks als hij gaat kraken, of is het bij een bepaald instrument of extra harde bas?

Ik zou beginnen met je crossover op 100 hz te zetten, en kijken wat je dan hebt en wat er fout is. Luister desnoods alleen naar de sub zonder dat de toppen aangesloten zijn. (ze zijn immers 15" en geven dus ook bas van hunzelf af, alleen met je toppen uit of niet aangesloten kan je goed naar je sub luisteren.

Comment

Gisteren avond nog eens getest. Heb dus op 100 gezet van de freq. Alleen de sub aangesloten. Vanaf ik de bass met mijn mengpaneel wil verhogen dan begint hij te kraken. De sub blijft wel bass produceren maar er zit kraak geluid bij. Jullie vragen me op het kraak geluid te omschrijven maar het geluid is gewoon een kraak geluid. Net zo van prrt prrt. Dit komt vanuit het midden van de woofer. Maar als ik de sub volumeknop bijregel en wat minder zet dan heb ik wel een zeer zuiver bass geluid. Op 1 februari heb ik een verjaardagsfeesje zal dan nog meer weten of de bass goed werkt. Nu test ik het in een klein kamertje. En nu trilt het hene huis door de sub.

Comment

Working...
                              X