Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devine Subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by geoffke001 View Post
    Vanaf ik de bass met mijn mengpaneel wil verhogen dan begint hij te kraken. De sub blijft wel bass produceren maar er zit kraak geluid
    Bingo.

Een eq op een mengpaneel is niet gemaakt als bas versterker. Slechts om kleine aanpassingen te doen aan het geluid, en dan het liefst alleen cutten en niet boosten

Zodra je de bas lekker opdraait op je mengpaneel ga je waarschijnlijk een overstuurdgeluid uitsturen naar je mengpaneel, waardoor de bas gaat kraken.

De bas harder en zachter zetten doe je achterop je sub met de volumeknop, niet met je mengpaneel.

Comment

Apart verhaal, heb dit zelf nog niet ervaren et mijn 18"inch devine sub, heb er alleen maar goeie woorden voor over tot dusver. misschien ligt het aan je bekabeling, Goeie kabels scheelt de helft

Comment

Originally posted by Aluuh View Post
        Goeie kabels scheelt de helft
        Leg eens uit wat daar het voordeel van is?

Comment

Originally posted by Hollender View Post
          Leg eens uit wat daar het voordeel van is?
          Betere connrctoren die niet los gaan zitten na een te klein aantal keer in en uitpluggen. Ik vraag me echter af of dit het probleem is. Vriemel is aan je pluggen/kabels, dan weet je snel genoeg of die ergens een breukje hebben.

Maar je gaf aan dat de sub ging kraken als je de bas met je eq oppompte. Kraakt hij ook als je dat niet doet en de EQ neutraal laat staan?
          Last edited by larsholm; Thursday-16-01-2014, 16:40.

Comment

Ik verhoog niet het low knopje he. Enkel de knop op mijn mengpaneel die het totaal geluid doet verhogen. Ik heb me mss verkeerd uitgedrukt omdat ik enkel met de sub aan het testen was gisteeb. Daarom dat ik zei dat ik da bass zei.

Comment

Oke dat had ik inderdaad verkeerd begrepen. Heb je een VU-meter of ledjes op je mengpaneel zitten?
              Het kan namelijk zijn dat je overstuurd aan het uitsturen bent. Dan hoeft je sub niet zo hard te staan, maar als je een vervormd signaal creeerd in je mixer komt die ook zo overstuurd in je sub terecht. Probeer niet hoger dan 0db in/uit te sturen, dan is de kans op oversturing in je mengpaneel zo goed als weg.

Comment

Ik beschik niet over een vu meter en er zijn geen led lampjes op mijn mengpaneel. Kan ik dit anders oplossen?

Comment

Ik weet niet of er wel getallen bij je draaiknoppen/faders staan, maar in principe moet je alles niet verder dan de 0db draaien. Mocht je dan ook al een kraak in je signaal hebben gewoon wat gas terug nemen.

Comment

Originally posted by geoffke001 View Post
                    Ik verhoog niet het low knopje he. Enkel de knop op mijn mengpaneel die het totaal geluid doet verhogen. Ik heb me mss verkeerd uitgedrukt omdat ik enkel met de sub aan het testen was gisteeb. Daarom dat ik zei dat ik da bass zei.
                    Is het niet gewoon een ingebrande potmeter van het mengpaneel?

Comment

Working...
                    X