Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wieltjes plaatsen onder B1800D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wieltjes plaatsen onder B1800D

Mijn vraag is ten eerste, welke wieltjes raden jullie aan om achter op de sub B1800D te plaatsen ?
    Ten tweede, waar juist ? Kan ik aan de binnenkant niks kapot maken door er wieltjes op te vijzen ?

Bedankt!
    Last edited by hendrik.versyck; Tuesday-14-01-2014, 14:30.

Wieltjes direct onder de sub... ik zou het niet doen. Je bent waarschijnlijk niet de eerste die het probeert.

Punt is, de B1800 subs zijn er niet op gemaakt om schroeven in de behuizing te kunnen draaien. Dan heb je meer aan een wielplaat die je maakt van een stuk 22mm multiplex, die je iets groter maakt dan de sub en dan op alle 4 de hoeken een L-hoekje schroeven, eveneens van 22mm multiplex.

Geef hem een likje zwarte verf, schroef daar 4 zwenkwielen onder en je hebt een te gekke wielplaat en bent een ervaring rijker. ;)
    De beste zwenkwielen voor zo'n sub zijn de Tente 3477 zwenkwielen, maar we hebben ook wat goedkopere varianten van Penn elcom die bij normaal (hobbymatig) gebruik ook prima dienst doen.

Comment

Oke, bedankt voor de info!
      Last edited by hendrik.versyck; Tuesday-14-01-2014, 14:50.

Comment

Bekijk ook zeker eens een "professionele" wielplaat. Meestal bevatten deze gleuven/ gaten/... waar de wielen van een 2e wielplaat in passen, zo kan je verschillende wielplaten van dezelfde grootte op elkaar stapelen. Bedenk ook of je de sub wil bevestigen op de wielplaat. Er bestaan bv kliksystemen, of is een rand rondom de wielplaat ok voor jou?

Het zijn allemaal extraatjes die niet per se noodzakelijk zijn, maar het leven wel makkelijker kunnen maken ;)

Comment

Penn alcom doen het ook prima bij wat intensiever gebruik hoor.
          Wij hebben overal penn alcom onder zitten en in een jaar of 3 a 4 tijd is er van de ik denk wel 40 of 50 die er overal onderzitten bij 1 de rem af gegaan.
          Scheelt je toch weer de helft. Echt groot verschil in kwaliteit is er niet.

Comment

Working...
          X