Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kermis, muziek ik een open tent

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kermis, muziek ik een open tent

Hallo,

Ik ben een startende horeca ondernemer en ik ben nu al een beetje aan het kijken voor komende kermis. Ik ben van plan om een truss tent te laten plaatsen L/B/H 8x4x4,2 meter en nu heeft een vriend van me 6 mackie srm 450 en 3 mackie srm 1801 speakers staan en nu is eigenlijk de vraag is dat genoeg voor in de tent, ik verwacht niet dat de tent helemaal vol komt te staan en er word ook geen hardcore of hardstyle gedraaid. en kan je de top boxen ophangen in de tent? Want ik ben het eigenlijk ook niet van plan om de speakers elke dag op te ruimen

Alvast bedankt!
    Last edited by Totte; Monday-20-01-2014, 14:22.

Is dat niet een beetje overkill voor zo'n kleine tent? Er passen nog nauwelijks mensen in met al die apparatuur. Of je iets kunt ophangen aan de tentconstructie is trouwens iets dat de constructeur van de tent je alleen kan vertellen, daar is namelijk geen standaard formule voor bij mijn weten. Alleszins wel iets om goed mee op te letten, het laatste wat je wil is een speaker van 20 kilo die in een menigte mensen dondert!

Lijkt me trouwens niet verstandig om zo'n geluidsinstallatie in de tent te laten hangen of staan als ze niet in gebruik is, je moet niet vreemd opkijken als je 's anderendaags een lege tent binnenwandelt omdat iemand je heeft "geholpen" de tent leeg te maken...
    :cool:

Comment

Ik ben van plan om een truss tent te laten plaatsen L/B/H 8x4x4,2 meter
      Inclusief DJ is dat niet heel groot, ik vermoed dat je incl. apparatuur nog 50 man kwijt kunt, hutjemutje op elkaar. ;)

en nu heeft een vriend van me 6 mackie srm 450 en 3 mackie srm 1801 speakers staan en nu is eigenlijk de vraag is dat genoeg voor in de tent,
      Dat denk ik wel, zeker als het meer voor sfeer is dan echt op standje oorlog.

en kan je de top boxen ophangen in de tent?
      Het is theoretisch gezien en conform de manual van Mackie mogelijk, maar bedenk dat je dan ook de juiste installatiematerialen nodig hebt en te maken hebt met vrij strikte eisen (veiligheidsfactoren etc.). Zeker als het pal boven publiek komt te hangen.

Ik zou zelf kiezen om de subs als center cluster voor je DJ booth te zetten en de vier toppen naast je DJ booth te houden.

Zoals hierboven aangegeven is het namelijk niet zomaar een speaker aan een ketting o.i.d. ophangen, er komt meer bij kijken.

Comment

Ja tent is niet groot maar ik kan heb iets groter laten maken 10x5 meter maar ik moet het meer van t terras hebben en de tent is er mee voor er bij want ik kan toch niet op de andere horeca ondernemers wat er zijn er 6 en 4 daarvan hebben tenten staan waar je u tegen zegt en is ook voor mij te duur want ik weet wat 1 tje alleen aan verlichting en boxen betaald (8400 euro) en dat ik meer als mij budget en daar moet nog hun tent van L/B/H 24x16x7,4 meter bij en ik wil denk niet weten wat dat kost maar de dj komt in een kleinere tent te staan. Dus eigenlijk is het beter om de boxen gewoon neer te zetten dat te hangen ja dat ze de boxen weg halen ben ik niet bang voor het is al 4 meter hoog en ik gok dat we rond 5.30 in de ochtend naar huis gaan en om 10.00 zijn we weer open. Maar dus de 6 tops en 3 subs is eigenlijk niet voldoende om er een feest van te maken want er is ook veel omgeving's geluid vooral de andere tenten

Comment

( Totte: probeer eens wat meer lees teken en lopen de zinnen te gebruiken: dat maakt het een stuk eenvoudiger voor de lezer )
          Een tent van 10x5 Meter kan je prima af met 4 mackie topjes en 3 subjes.

Als er geen 24/7 security aanwezig is, breken we dit soort "tent setjes" altijd af en bouwen we het s'ochtends weer op.
          Beter een half uurtje later naar huis en om half 10 beginnen: dan de volgende dag geen geluid te hebben (maar dat moet je zelf weten natuurlijk)

Comment

Ja sorry me iPhone pakt geen punt en komma's meer tijd voor een nieuwe
            Okee ja ik heb dan 6 tops maar daar krijg je een open tent wel voorzien van voldoende geluid
            Of zou ik dan voor de zekerheid toch wat bij moeten huren wat als het dan op de zaterdag vol komt te staan dus ook buiten de tent en dan maar een achtergrond geluidje heb
            Zullen ze de dagen daarop niet snel terug komen

Comment

Een tent van 10x5 wat gaat daar in 75 tot 85 man, als t echt vol is.
              Dan heb je daar binnen aan 4 toppen en 3 subs meer dan voldoende.
              Ik weet niet hoe groot het terrass buiten nog is maar anders zet je daar gewoon nog de 2 andere topjes neer.

Comment

Originally posted by Totte View Post
                Ja sorry me iPhone pakt geen punt en komma's meer tijd voor een nieuwe
                Okee ja ik heb dan 6 tops maar daar krijg je een open tent wel voorzien van voldoende geluid
                Of zou ik dan voor de zekerheid toch wat bij moeten huren wat als het dan op de zaterdag vol komt te staan dus ook buiten de tent en dan maar een achtergrond geluidje heb
                Zullen ze de dagen daarop niet snel terug komen
                Hoi zoek jij toevallig nog dj's voor de kermis

Vriendelijke groet Ronny

Comment

Working...
                X