Announcement

Collapse
No announcement yet.

DAP Clubmate II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DAP Clubmate II

Onlangs heb ik een DAP Clubmate II set gekocht. Regelmatig gaat het 'protect' lampje branden en gaat de versterker down. Soms is hij snel weer in de lucht, in andere gevallen gaat er meer tijd over heen.

Ik heb de set getest in een relatief kleine ruimte (woonkamer). Het volume van de 'main' staat op max (op aanraden van Bax) en de sub op 50%. Het maakt geen verschil of ik mijn Pioneer DDJ Ergo er rechtstreeks op aansluit of dat ik hem via een Behringer mixer laat lopen.

Het vervelende is dat ik de storing niet kan reproduceren. Dit maakt mij wat onzeker op een party wanneer ik moet draaien.

Wie herkent het probleem en heeft eventueel wat tips.

Floris

Staat het niet gewoon te hard?
    zodat de versterker in protect staat, doordat hij gaat clippen of te warm wordt?

Comment

DAP Clubmate II

Originally posted by stefke96 View Post
      Staat het niet gewoon te hard?
      zodat de versterker in protect staat, doordat hij gaat clippen of te warm wordt?
      Hij is zeker niet te warm, want soms gebeurt het al na een hele korte tijd. Overigens adviseerde Bax mij om de versterker voluit te zetten. En misschien een gekke vraag, maar wat is clippen?

Comment

Kies je voor passieve PA-speakers, dan heb je ook een versterker nodig. Maar wat voor een? Met deze Keuzehulp wordt het een stuk duidelijker!

Staat ergens als je naar beneden scrollt. Ik zou eens wat gaan rondneuzen op het blog, staan veel leerzame dingen in!

Comment

OK bedankt. Ik denk niet dat het 'clippen' is. Ook bij een laag volume gebeurt het wel eens.

Comment

Is je ingangs signaal wellicht te sterk/overstuurd ? En wat voor reden gaf men op om het main volume voluit aan te zetten ?

Zitten er op je mengpaneel lampjes boven je main volume schuif ? en zo ja wat geven die aan ?

Comment

Ik heb het zelfde probleem, behoorlijk irritant

Jeroen
              Last edited by jeroentje312; Tuesday-01-04-2014, 17:31.

Comment

Waarschijnlijk een probleem met elektronica in de versterkermodule, indien het probleem zich ook voordoet op een relatief laag volume (waarbij er dus geen clipping van de versterkermodule plaatsvindt). Indien dat voorkomt en zit je product nog in garantie, dan kun je deze het beste naar ons terug sturen voor reparatie.

Comment

Working...
                X