Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio Monitor Speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio Monitor Speakers

Ik zoek en set Monitor Speakers. Ik wil er ook maar max 500 Euro aan geven. Ik heb er al twee interessante gevonden.

1- Pioneer S-DJ80X
    2- KRK G3 8

Beide in zelfde prijsklasse.
    Over de KRK vind je vrijwel informatie. Zo is de tweeter vloeistof gekoeld en de wonder versterkt met glas. Maar over de Pionier vind je dan weer heel weinig informatie.

En ik vind het zelf toch leuk om zulke dingen te weten.

Iemand ervaring en meer informatie over de twee qua gebouwd & sound?

En zijn er nog speakers die eventueel in deze prijsklasse van maximaal 500 euro interessant zijn?

Ik ga ze enkel gebruiken voor ze aan mijn Pionier DDJ-SX aan te sluiten voor het mixen enz.

Alvast bedankt, XstreamDigital
    Last edited by XstreamDigital; Saturday-25-01-2014, 16:16.

De S-DJX monitoren zijn nog niet zo lang op de markt, de KRK in generatie 3 ook nog niet zo lang, maar over de G2 versie is wel veel te vinden omdat deze al jaren erg populair zijn.

De onderlinge verschillen in klank kan ik je niet vertellen, heb ze nog niet naast elkaar gehoord. Wel zou ik persoonlijk voor 8 inch versies gaan, omdat deze een betere laagweergave hebben.

Comment

Ga vooral luisteren, dat was voor mij een echte eyeopener.

Neem vooral ook de relatief nieuwe JBL LSR308 in overweging, die is misschien een paar tientjes duurder maar die maakt naar mijn bescheiden mening echt gehakt van de KRK.

Maar neem het niet zomaar van me aan, ga ze met eigen oren aanhoren.

(disclaimer: in mijn geval ging het om de 5" uitvoeringen, maar de essentie zal niet veel verschillen)

Comment

Kies in 1e instantie sowieso voor de 8ch versie, omdat deze een diepere kleur en klank hebben. Verder zijn de KRK's bekende speakers die ook in elke studio te vinden zijn. Maar als ik perse tussen die 2 speakers die jij aangaf zou moeten kiezen ga ik voor de KRK's. Maar wil e als tip meegeven dat ik persoonlijk de Yahama HS8 serie ook erg goed vind klinken!

Succes met je zoektocht.

PS. Speakers beluisteren doet altijd wonderen ;-). Op meningen van mensen kan je niet aan, iedereen vind wel wat anders beter.

Met vriendelijke groeten,
        Fabian

Comment

Bij dit soort dingen moet je wat mij betreft altijd zelf gaan luisteren.
          Dit zijn kwesties van smaak, gewoon kopen wat jij mooi vind klinken.
          Met het budget moet je wel ergens komen ;)

Comment

Working...
          X