Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve speakers

hoi,
    Ik zit tussen deze actieve speakers te twijfelen.
    Mijn buget is 500 euro totaal.

Nog nooit heeft u zo\'n krachtige 15 inch 2-weg luidspreker gezien in deze prijsklasse. Nu leverbaar tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

of

Hoog vermogen actieve 15 inch luidspreker met een vermogen van 400W RMS met elektronische crossover in een multi functioneel ontwerp. Nu tegen een zeer aantrekkelijke prijs leverbaar!

Ik hoor het wel.

gr.tom

Je hebt nog een topic lopen over de MCB-15, ik zie 2 topics van je waarin je vraagt om een geluidsset die gesloten zijn omdat er keer op keer andere dingen bij werden gesleept, wat wil je nu precies?

Als je zo twijfelt tussen die twee; luisteren, kijken, voelen enzovoorts en op je eigen intuïtie en wensen ingaan.

Comment

Ik weet nu het worden een van deze 2 van american audio.
      Dus ik ga niet veranderen.
      En die moet ik in 2 verschillende winkels beluisteren daarom.

Gr.tom

Comment

Hoezo in 2 verschillende winkels, kan je ze niet bij bax vergelijken?

Toch een vraagje over deze http://www.bax-shop.nl/e-200-tot-e-5...t-details.html

De PXI/15P is een hoog vermogen actieve 15 inch luidspreker met een vermogen van 400W RMS...

...ingebouwde versterker van 300W
        Last edited by Paradise; Sunday-19-07-2009, 11:30.

Comment

Zit een 400W ampje in volgens American Audio, zal het even aanpassen.

Comment

Want in de buurt liggen 2 winkels en daarom wil ik weten welke van die 2 beter zijn.
            De eerst want 400 watt rms versterker voor die prijs is heel weinig vind ik.

Comment

We hebben al vaker verteld, kijk niet zomaar naar het versterkervermogen, maar naar het rendement en de gevoeligheid. En klank gaat ook een belangrijke rol spelen en dat dien je zelf te ervaren.

Comment

Oke welke zouden jullie aanraden dan voor +- 700 euro.
                Merk maak niks uit wel een beetje goed.

gr.tom

Comment

Je doet nu wéér hetzelfde.
                  Eerst ging het over twee verschillende luidsprekers. Je wist zeker dat het tussen die twee ging. Wij geven advies. We hebben niet eens negatief commentaar geleverd over de luidsprekers. En toch presteer je het om weer door te gaan naar andere luidsprekers, waarbij ik verwacht dat het net weer zo gaat lopen als je andere topics.

En hou dingen als 'goed' weg. 'goed' is een begrip dat je niet kunt definiëren. Wat jij goed vindt, vindt een ander compleet ruk en andersom ook. Doe nu eens zelf onderzoek. Ga luisteren. Véél luisteren. Laat je dan ook eens in een winkel goed voorlichten over de mogelijkheden voor je budget en weeg voor jezelf eens af wat nu geschikt is voor je toepassing. En post dan eens dat onderzoek hier, zodat wij er ook iets mee kunnen. We kunnen nu wel wéér lijstjes luidsprekers opsommen, maar je gaat hier waarschijnlijk weer overheen denderen met een o zo goedkoop setje dat je ergens spot. (En dat zou niet de eerste keer zijn.)

Comment

Tommie ik wil niet vervelend zijn maar het komt op mij absuluut niet meer over dat jij serieus naar een setje op zoek bent.
                    Er zijn hier mensen op het forum die graag hun kennis delen en die graag wat opsteken van de teksten die hier op het forum staan.
                    Helaas voor jou is het hier geen vraag maar raak forum, maar word er wel van je verwacht dat je eerst zelf eens wat onderzoek doet.
                    Ben je nou wel of niet op zoek naar een geluidsset?
                    Zo ja wat is je budget, waarvoor wil je het set gaan gebruiken, en ga eens naar bax of een andere winkel om eens wat te gaan beluisteren.
                    Zo nee houd alsjeblieft op met het steeds weer opnieuw aanmaken van topics want dit is gewoon storend voor mensen die hier wel serieus aanwezig zijn.

Comment

Had nog even vraagje, het is niet erg om passieve speakers samen met actieve te gaan gebruiken he? Ik veronderstel dat je de actieve dan geheel afzonderlijk kan regelen?

Comment

Je kunt ze samen gebruiken in principe, maar het is voor mobiel gebruik niet handig werken. Voor vaste installatie eigenlijk ook niet, omdat je dan eerst naar de luidspreker zelf toe moet lopen om hem aan te zetten.
                        De inputgain van de actieve speaker (even 'volume' noemen) kun je gewoon regelen, net als je dat kunt doen bij een versterker. Het verschil zit hem in het feit dat bij een actieve luidspreker de versterker in de luidspreker zelf zit en bij een passief systeem hou je die versterker apart.
                        Op de meeste actieve luidsprekers zit overigens ook bijna altijd een equalizer (hoog en laag) waar je nog wat mee kunt experimenteren.

Comment

Working...
                        X