Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wharfedale 30.2 Bijpassende versterker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wharfedale 30.2 Bijpassende versterker

Beste,

Wegens een versleten versterker zoek ik een nieuwe voor 2 Wharfedale 30.2 speakers. Aangezien het voor mijn opa en oma is zou ik graag een oplossing zien waarbij het geluid zo goed mogelijk klinkt, maar de kans op het "opblazen" van de speakers zo klein mogelijk is. Weet iemand een versterker die hier goed bij past?

Mvg, Dani

PS: Bijgevoegde foto's zijn van speakers en huidige versterker. Sorry voor de lage kwaliteit, gemaakt met een telefoon

WP_20140126_007.jpg
    WP_20140126_025.jpg
    WP_20140126_027.jpg
    WP_20140126_006.jpg

http://www.bax-shop.nl/versterker/be...t-details.html

En anders gewoon een goede hifi versterker.

Comment

Moet er geen randapparatuur op aangesloten, zoals CD speler, tuner of misschien zelfs nog een platenspeler?
      Dan zou ik zeker voor een HiFi versterker gaan.

Comment

Bedankt voor jullie reacties,

Ik was inderdaad vergeten te vermelden dat er ook nog wat moet op worden aangesloten :o . Er zijn momenteel een DVD/CD speler en een TV Tuner op aangesloten op de normale inputs. Ook hangt er nog een apparaat aan dat bandjes afspeelt, dit is de huidige aansluiting: WP_20140126_034.jpg. De bandjes kunnen eventueel gedigitaliseerd worden maar als de "taperecorder" er zo aan kan is dat natuurlijk fijner.

Alvast bedankt, Dani

Comment

Ik zou inderdaad bij een kringloopwinkel of rommelmarkt eens kijken voor een simpele stereo-installatie waar een HiFi versterker in zit. Dat is de goedkoopste en meest praktische oplossing, aangezien je voor dit soort luidsprekers geen enorme vermogens nodig hebt. Daarnaast kun je elke versterker/speakercombinatie om zeep helpen als je goed je best doet. ;)

In principe is het ook mogelijk om met een simpel mixertje te werken in combinatie met een losse versterker, maar qua kosten gaat dat tegenvallen en een gemiddelde mixer heeft voor dit soort toepassingen te veel knopjes.

Comment

Oke, bedankt voor julie hulp!

Ik ga maar eens op martkplaats rondkijken ;)

Dani

Comment

Wel opletten geblazen met gebruikte hifi versterkers kopen. Vaak is er een reden waarom mensen er vanaf willen. Het komt heel veelvuldig voor dat een of meerdere schakelaars of regelaars niet meer goed werken. Denk hierbij aan een krakende volumeregeling, inputselector etc... Meestal spuiten ze die nog even in met wat contactspray voordat ze hem verkopen. Dan werkt het meestal wel weer even maar na een week of twee is het probleem weer terug.

Comment

Oke, bedankt voor je waarschuwing :)

Dani

Comment

Working...
                X