Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hercules RMX2 console - Microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hercules RMX2 console - Microfoon

Beste,

Ik heb een hercules RMX2 console met een JB 27 microfoon. Als ik deze in de XLR input van de console steek
    komt er een overstemd geluid uit. Mijn vraag is nu, is dit de goede microfoon voor deze console of
    moet ik een andere microfoon aanschaffen?

gr. Mike

Ik denk dat het onder meer ligt aan je microfoontechniek (vasthouden, afstand tot je mond, positionering). Aangezien de RMX 2 geen gain op de microfoon heeft zul je daar meer rekening mee moeten houden. Zet het volume op een gematigd niveau en experimenteer er mee zou ik zeggen. Eventueel kun je altijd nog overwegen om er een compact PA-mixertje bij te nemen om je microfoon op aan te sluiten.

Comment

Hallo Rick,

Als ik nu mijn microfoon aanzet op de RMX2 dan heb ik niet de mogelijkheid om dit te regelen via de volume knop.
      Het volume staat meteen op zijn hardst, ook al staat de volume knop helemaal dicht. Is er een instelling in virtual dj die ik goed
      moet zetten, gebruik ik een verkeerde microfoon of is de knop gewoon defect op de rmx2?

Comment

Ik weet niet voldoende van de RMX2 af om te weten of deze via de software loopt of hardwarematig in de RMX2 zelf en zo naar het mastersignaal gestuurd wordt.

Dit zou je even moeten checken bij de instellingen in VDJ. Kom je er niet uit, bel dan even met onze helpdesk, dan gaan we kijken waar het probleem precies zit.

Comment

Working...
        X