Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruis Nieuwe Devine Artis 12A 300 watt actieve luidspreker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ruis Nieuwe Devine Artis 12A 300 watt actieve luidspreker

Beste Bax,

Heb een paar dagen geleden deze speaker besteld en gister ontvangen.. De speaker werkte prima totdat ik vanavond opeens een ruis hoor. (behoorlijk irritant geluid)
    Ik hoor de ruis zelfs als alle knoppen zacht zijn gezet..

Er is niks aan gesloten kwa andere hardware.. Zit alleen een usb stick in het apparaat. Muziek speelt ook prima, alleen de ruis gaat dus niet weg. Heeft iemand een idee hoe ik hier vanaf kom of is de luidspreker stuk? Ligt het misschien aan het stroomnet? Heb verschillende stopcontacten geprobeerd.

Hij deed het dus prima, maar begon vanavond te ruisen. (white noise)

Groet Niels

heb je dit bij alle liedjes die je probeert af te spelen?

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
      heb je dit bij alle liedjes die je probeert af te spelen?

Zelfs als ik niks afspeel, ik hoor de ruis altijd.. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit normaal is, ik zit er best dicht op. Het geluid wordt wel zachter als ik de knoppen zachter zet.
      Ik had alleen niet verwacht dat er zoveel noise uit zou komen..

Ik ga de speaker sowieso terug sturen en koop de passieve versie van de speaker en een versterker. Het is best onhandig om de speaker te bedienen van de achterkant..

Gr Niels

Comment

Het ook niet de bedoeling om een actieve speaker te bedienen met de knoppen op het versterkergedeelte. Dat zijn instellingen die je gebruikt om de speaker aan de omstandigheden aan te passen, de gewone volumeregeling doe je vooraf met een mixer, voorversterker of andere bron. Het is vrij normaal dat een actieve speaker ruist, zeker als die volledig open staat. Als je de versterker waar je passieve speakers op aangesloten zijn vol open zet zonder dat je muziek afspeelt zul je hier ook ruis horen.

Comment

Originally posted by NelisKornelis View Post
          . Het is best onhandig om de speaker te bedienen van de achterkant.
          met een goede soundcheck vooraf en wat ervaring met je speakers moet dit normaal geen probleem zijn

Comment

Een beetje eigen ruis heeft een luidspreker in deze klasse altijd wel. Daarnaast scheelt het soms ook hoe je apparatuur aangesloten is. Zit alles op hetzelfde stopcontact bijvoorbeeld? En is dat geaard?

Zolang de ruis weg is als je wat muziek op een gematigd volume af speelt, hoef je je niet druk te maken. ;)

Comment

Working...
            X