Announcement

Collapse
No announcement yet.

Behringer XENYX 1002B PA

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Behringer XENYX 1002B PA

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Behringer XENYX 1002B PA? Zo ja, wat vinden jullie ervan? Fijn in gebruik? Goede (geluids)kwaliteit?
    Last edited by Jeroen038; Sunday-09-02-2014, 18:45.

Hoi.

Ik heb zelf de behringer xenyx 1632 en de 1832 gehad. Voor het geld een leuke tafels. Zelf heb ik nu een soundcraft epm en ik merk toch wel het kwaliteit verschil tussen de behringer en deze. Als je het alleen thuis gaat gebruiken dan is de behringer een leuk mengpaneel.

Comment

De Behringer mixers in deze prijsklasse zijn zeer leuk voor het geld, maar niet bedoeld voor de meest kritische audiofielen, om het even plat uit te drukken. ;) In deze prijsklasse kan het voorkomen dat er lichte ruis voorkomt op het moment dat je niets over de mixer uitstuurt, maar voor simpele toepassingen zul je hier weinig van merken. Wil je het gebruiken voor vrij eenvoudige doeleinden (spraakversterking, zangtoepassingen etc.) dan is het een prima apparaat, maar wil je er mee gaan recorden dan zou ik voor iets anders kiezen.

Eindconclusie: Prima mixertje, mits je de prijs-kwaliteitverhouding goed in het oog houdt.

Comment

Originally posted by Jeroen038 View Post
        Zijn er mensen die ervaring hebben met de Behringer XENYX 1002B PA? Zo ja, wat vinden jullie ervan? Fijn in gebruik? Goede (geluids)kwaliteit?
        Ja die zijn er. En wat ze er van vinden hebben ze op de bax-shop bij dat apparaat onder tabblad Reviews vermeld.
        Behringer 1002B koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dit antwoord is niet bedoeld als, "Lekker makkelijk" omdat ik geen advies wil geven maar wil je er gewoon op wijzen daar ook daar veel informatie te vinden is.":)

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
          Ja die zijn er. En wat ze er van vinden hebben ze op de bax-shop bij dat apparaat onder tabblad Reviews vermeld.
          Behringer 1002B koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Dit antwoord is niet bedoeld als, "Lekker makkelijk" omdat ik geen advies wil geven maar wil je er gewoon op wijzen daar ook daar veel informatie te vinden is.":)
          Reviews zijn niet altijd betrouwbaar. Iemand die voor het eerst een mixer koopt zal al snel 5 sterren geven als het ding doet wat het doen moet. Toen ik een paar jaar terug de 1202FX kocht was ik erg onder de indruk van de mogelijkheden.
          Inmiddels weet ik (mede door veel op het forum te lezen) dat er ook wel beperkingen zijn.
          Hier op het forum zitten mensen die veel ervaring hebben en vaak ook meerdere merken hebben gehad en ook gedurende lange tijd. Zelf vindt ik een goed forum advies veel zwaarder wegen dan een review.

De 1202FX doet het overigens nog steeds. Die zit tussen de DJcontroller en en de versterker. Zou mijn macbook uitvallen, dan prik ik een ander apparaat (ipad of cdspeler)in en kan verder. Maar ik wil toch nog een uitgebreider mengpaneel, qua ingangen en gebalanceeerde uitgangen. Deze lijkt me wel iets http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html
          Ik ben toch (gezien de value for money) stiekem wel een beetje Behringer fan ;)

Comment

Behringer, en ook nog enkele andere "budgetmerken" hebben vaak wel een aantal leuke en/of goede dingen in hun gamma. Het grappig is dat er velen vaak kakken op merken als Behringer, Dap, Omnitronic etc... maar dat je van diezelfde merken toch heel vaak apparaten tegenkomt op plaatsen waar je ze eigenlijk niet zou verwachten. Onder andere bij sommige mensen die zo heel hard roepen hoe slecht die merken nu wel zijn.

Als je alle vooroordelen even aan de kant schuift kun je voor niet te veel geld hele leuke dingen doen.

Comment

Zoals Theo56 ook zei, reviews zijn vaak van mensen die het apparaat 24 uur tot 2 weken hebben, uiteraard zijn die mensen vaak erg positief. Ik was inderdaad meer op zoek naar mensen die al wat langer ervaring hebben met Behringer mixers.

Ook had ik zelf de reviews ook al gelezen ;)

Maar alsnog bedankt voor de tip!

Comment

Het is bijna taboe, maar persoonlijk ben ik wel een Behringer fan. Jammer alleen dat hun service bagger is (daarom bij Bax kopen zou ik zeggen) al heb ik er maar een keer gebruik van hoeven maken. Het is als professional namelijk erg makkelijk om budgetmerken af te zeiken, terwijl er best goed spul tussen zit. Bepaalde series van Behringer zijn namelijk erg goed. De prijs/kwaliteit verhouding moet je inderdaad goed in het oog houden.

Zelf werk ik vaak in theaters, vaak met apparatuur van hoge kwaliteit, mijn budget is daar niet naar en ben dus al gauw geneigd naar Behringer.
                Ik heb 2 mixers uit de XENYX serie en ze bevallen me prima. Ze doen wat ze moeten doen. Voor de digitale effecten (zoals in de XENYX S1222) moet je het zeker niet doen.
                Maar voor het simpel mixen van signalen zijn ze in die prijsklasse prima! Heb je niet meer dan dit te besteden is dit wat mij betreft de beste keuze.

Met m'n beide XENYX mixers heb ik tenminste nog geen problemen gehad, en ik heb ze al een tijdje.

Comment

Let wel dat de Behringer aftersales / RMA tegenwoordig direct via Behringer zelf gaat... weet niet of die switch nog voor of na jouw defect geweest is. ;) Heb er zelf nog geen negatieve berichten over gehoord, schijnt vrij vlot te gaan.

Comment

Nou daar heb ik hele andere ervaringen mee. Lastig aan te vragen, reageren niet of ze geven aan dat je iets niet goed hebt ingevuld (maar wat dat is vertellen ze niet). Heeft zo lang geduurd dat Bax insprong. Deze verandering heeft er iig wel voor gezorgd dat veel fysieke winkels gestopt zijn met het verkopen van Behinger...

Comment

Working...
                    X