Announcement

Collapse
No announcement yet.

vraag mbt thermische limiters in actieve luidsprekers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraag mbt thermische limiters in actieve luidsprekers.

Hallo,

Ik ben Jordy, nieuw hier op het forum.
    Ik studeer podium/studio techniek aan de Herman Brood Academie, zit vol in de eerste start fasen van mijn eigen verhuur bedrijf.

Nu loop ik tegen een probleem aan mbt de keuze van apparatuur.

Het liefste zal ik voor actieve luidsprekers gaan, alleen ik vraag mij af hoe snel grijpt de thermische limiter die bijvoorbeeld in een DB technologies S10 of S20 of andere vergelijkbare subs zit in.
    dit zelfde geld voor de topjes..

waarom is dit relevant? Het liefste doe ik het nooit (echt nooit) maar soms kom je in situaties en dan moet je een hele nacht in een zaal van 30 graden op 100% gaan draaien.. en een losse versterker kun je nog op andere manieren koel houden mocht het echt nodig zijn maar bij actieve luidsprekers kan dat niet, helemaal niet sinds fabrikanten massaal over zijn gestapt naar klasse D versterkers die niet meer actief gekoeld worden.

dus mijn vraag is: wat is jullie (negatieve) ervaring met de thermische limiters van actieve luidsprekers..

dit is niet merk relevant aangezien ik nog geen merk keuze gemaakt heb
    (al weet ik vrijwel zeker dat het geen van de bekende amerikaanse merken gaat worden)

Alvast bedankt!

We gebruiken zelf de db technologie dva s09 subs en de dvx d10 en d12 toppen en ik heb er in al de tijd dat we ze hebben nog nooit 1 gehad die thermisch uit gevallen is. Vol vermogen of niet en zelfs buiten in de zon.

Wil je precieze waardes weten van wat wel en wat niet kan je denk ik het best even db zelf mailen. Reageren meestal vrij netjes en binnen een paar dagen.

Comment

Heb zelf de dvx d12,en is nog nooit te warm geworden.
      Vaak zat op vol vermogen full range gedraaid.

Comment

Working...
      X