Announcement

Collapse
No announcement yet.

Doorlussen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by renevanh View Post
    Ouch ouch ouch Rick, 4 Ohm parallel aan 8 Ohm is - zoals Henry zegt - 2,66 Ohm. Wel beetje basis!
    Ik euh, zat nog enigszins te slapen denk ik. Mi scuzi!

Comment

maar er zit ook nog een filter en een hoorntje in. Wedden dat dat hoorntje ook 16 Ohm is en parallel aan de woofers staat? Dat geeft je een totale impedantie van 8 ohm per kast (zoals er heel mooi op staat!). Lijkt mij basiskennis over speakers...
      Ah, maar dat is het punt, er zit géén hoorn meer in, niet te vergeten zijn deze speakers al ongeveer 30 jaar oud en een goedkope vervanging heb ik nog niet kunnen vinden.
      Vandaar dus alleen de 2x 12". De basisinformatie van de kast ken ik wel (je kunt zelfs nog de originele handleiding downloaden van Fender) maar het enige wat nog origineel is aan die kast is, ja, de kast. Voor de rest is alles vervangen of niet vervangen.

Genoeg voor een feestje met 35 man? Mwah, niet echt.
      Over het geluid niets te klagen hoor, het gaat laag genoeg en hard genoeg voor 35 man. Ik gebruik mijn speakers voor het versterker van een band. Versterking is puur voor zang en keyboard, daarvoor hoef je niet zo ontzettend laag te gaan. Gitaar en bas versterking is ook niet nodig. Zelf heb ik een 220W Ashdown en onze gitarist staat met een flinke Marshall te blazen, dat zit nog wel goed...

Comment

Working...
      X