Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 dj sets die ik kan aansluiten op 1 paar actieve speakers dmv meerdere ingangen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2 dj sets die ik kan aansluiten op 1 paar actieve speakers dmv meerdere ingangen?

Hallo,

Ik heb hier 2 dj sets staan, een klassieke analoog set en een volledig digitale set.

Ik wil beide behouden en gebruiken op een set actieve speakers.

Er zijn niet veel actieve speakers met meer dan 1 input, laat staan dat het dan nog XLR zou zijn.

Het zou dan ook nog een beetje betaalbare kwaliteit mogen zijn, niet al teveel ruis of andere resonantiegeluiden.

Een klasse D versterker is bij het ene merk dan ook nog niet vergelijkbaar met het andere merk?

Wat zoals voor mij onbekende merken zoals Alto Pro, is dat een A-merk?

Yamaha heeft ook meerdere inputs, ik ken ze vooral van hun hi-fi dus heb bang dat het te akoestisch gaat zijn.

Wie kan me een stuk verder helpen?

Dank :)

Wat zijn je doeleindes, en nog een belangrijke factor... wat is je budget?

Comment

over welke 2 sets gaat het, en zoek je nu ook speakers of enkel een oplossing om beide sets aan te sluiten?

Comment

doeleinde: versterker is op, speakers zijn even oud met kans op rotte speakerranden dus advies over speaker waar ik 2 sets kan aansluiten zonder met kabels te leuren

budget: muziekkamer van een 20m˛ dus max 750€ (inclusief kabels en beugels, geen overkill aan rms wattage)

set 1: denon dnx1600 - 2x denon dns 1200

set 2: vestax pcv 275 - technics sl1210mkII - 2 reloop rp6000 - denon dnd 4000

Comment

Ik zou in jouw plaats die vestax, denon dnd4000 en een platenspeler achterwegen laten, en alles aansluiten op de denon dnx1600 (zou je set eenvoudiger en overzichtelijker maken). Als je dat niet wil, kan je nog steeds al je cd spelers en platenspelers op de denon dnx 1600 aansluiten, maar dan zal je bepaalde bronnen onder 1 kanaal moeten steken.
          Wil je dat nog steeds niet, dan zou ik de output van set 2 aansluiten op een kanaal van set 1 en van daar uit naar je speaker (is verruit de gemakkelijkste optie)

Comment

mmm dat lijkt een mogelijke piste, moet ik eerst testen of de klankkleur nog ok nadat hij nog door een andere mixer gaat.
            ik kan dan wel mijn uitgaande direct digitaliseren via de usb2 van de denon
            Trouwens er was nog andere randapparatuur waardoor er alleen op de denon niet genoeg inputs zijn.
            ach vintage heeft ook zijn charme

thx voor de tip

Comment

Originally posted by BELGIIVETERIS View Post
              Trouwens er was nog andere randapparatuur waardoor er alleen op de denon niet genoeg inputs zijn.
              misschien moet je jou ook afvragen of 4 cd spelers en 3 platenspelers écht allemaal nodig zijn?

Comment

Working...
              X