Announcement

Collapse
No announcement yet.

2X JBL JRX215 + VERSTERKER + KABELS Artikelnr: 9000-0006-1377

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2X JBL JRX215 + VERSTERKER + KABELS Artikelnr: 9000-0006-1377

Hallo,

Momenteel heb ik een DAP Clubmate 15 en zit er aan te denken om deze te vervangen voor 2X JBL JRX215 + VERSTERKER + KABELS

Artikelnr: 9000-0006-1377. Wat brengt deze set mij meer t.o.v. DAP Clubmate 15 en heeft iemand ervaringen met de set die ik voor ogen heb?

Alvast bedankt voor de reacties!

MvG

Voordelen:
    -gaat harder
    -komt meer laag uit

nadelen:
    -mindere geluidskwaliteit tov. clubmate 15, jrx klinkt zeer schel in het hoog.
    -minder praktisch met plaatsen, je kunt ze niet op statief zetten.

Ik ben niet zo'n fan van de jbl jrx serie, gaat zeker wel hard, maar je levert wel flink in op geluidskwaliteit.
    Zie liever een sub top setje van bv. dap x/xt serie, is makkelijker te plaatsen, en klinkt velen malen netter.

Wat is je budget? en wat zijn je eisen/toepassingen?

Comment

Mijn budget zit tussen de ca. €1000 t/m €1500. Ik heb een kleine drive in en het moet mooi klinken tot ca. 150 man. Ondanks dat ik tevreden ben met de DAP Clubmate 15, schiet ik te kort op feesten van ca. 100 tot 150 man. Vandaar dat ik mij aan het orienteren ben.

Comment

Ik heb nog wel een leuk setje gehoord;
        is wel Behringer als dat je iets uitmaakt...
        http://www.bax-shop.nl/actieve-fullr...t-details.html 2x
        en
        Behringer VQ1800D koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Levert VEEL geluid en best goede kwaliteit voor een redelijk lage prijs.

Veel succes!
        Groetjes Rik

Comment

Met dat budget zou ik eens gaan kijken naar een 12/15 of 15/18 combi van Alto Pro.

Een zware Alto Pro PA-set, nu als scherpe aanbieding bij Bax. Twee actieve TS-115A-speakers en een eveneens actieve TSSUB18-subwoofer bieden een overdaad aan geluidsvermogen. Inclusief speakerstands.

Mocht je tekortschieten aan lage tonen kan je altijd voor een tweede sub kiezen.

Ik heb zelf een tijd geleden de overstap gemaakt van behringer en skytech naar een alto pro 10/12 inch subtop set, en het verschil is echt gigantisch groot. Met dit budget moet je gewoon niet aan behringer beginnen. No offence tegen het merk, maar voor het geld kan je beter krijgen dan dat. Ga vooral ergens luisteren naar verschillende speakers. Dat is het beste wat je kan doen.

Comment

Met de aangegeven sets heb ik er weinig vertrouwen in dat je voor een 150 personen op een beetje flink niveau zal kunnen draaien.

Voor een 1500 euro ga je gewoon niet echt een set vinden die niet alleen een stuk harder kan maar dan ook nog eens net blijft klinken. Ik denk dat de aangegeven set van stefke de voor het geld beste optie is.
            2x een x15 sub van dap en 2x een x12 top.
            1x een palladium 2000 voor je subs
            1x een palladuim 1600 voor je tops
            1x een bij voorkeur behringer dcx 2496 speaker managment.

Dan heb je een set die inderdaad over je budget gaat. Maar aan de andere kant wel een set die je voor de toekomst kan blijven gebruiken. Word het groter haal je nog een setje subs meer bij en kan je wel naar een om en nabij de 200 personen zonder problemen.

Ga je hier 2de hands naar zoeken kan het best zijn dat je er zelfs mee binnen je budget blijft. Heb je wel mooi een setje waar je ook wat aan hebt en niet iets wat al te ligt is voordat je het gekocht hebt.

Comment

Dank voor de reacties!!! Ik heb zelf ook nog even rond gezocht en zag voor € 1045 bij een (concu)collega een nieuwe Peavey set staan ik zal het hieronder even beschrijven:

2 x Peavey PV 112 Full Range Speaker - 200/600W program/peak, 8 Ohms, 12" Premium speaker, RX14 driver with 1.4" (36mm) bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ titanium voice coil, 90° x 40° horn. Dimensions: 740 x 403 x 370mm. Weight: 21kg

2 x Peavey PV 112 Full Range Speaker - 200/600W program/peak, 8 Ohms, 12" Premium speaker, RX14 driver with 1.4" (36mm) bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ titanium voice coil, 90° x 40° horn. Dimensions: 740 x 403 x 370mm. Weight: 21kg

1 x The T.Amp TSA 2200 Power Amplifier - 2x 910W/4ohm, 2x 590W/8ohm, 2x 1200W / 2Ohm, 1800W/8ohm bridged mode, bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ 2400W/4 Ohm Bridge mode, XLR I/O, Speakon outputs. Dimensions: 485 x 370 x 97 mm,19" 2He, Gewicht 10,4 Kg

incl. 2 x tussenpaal en alle kabels

Iemand ervaring hiermee?

Greetz,

Bert

Comment

Ik neem aan dat je 2X 12 inch top bedoeld met 2X 18 inch sub? ipv. 4X 12 inch top?
                Kwa geluidskwaliteit ga je er zeker niet op vooruit maar juist achteruit.

subs zijn niks speciaals.. 200 Watt voor een 18 inch is wel erg weinig om er enig sinds wat echt laag uit te krijgen.
                Heb een keer 4 subs mee gehad, en het zijn eerder basskisten die maar vanaf de 60 Hz spelen, daaronder komt er weinig uit.
                Tops heb ik niet veel ervaring mee.

Mij advies blijft: spaar even door voor die DAP X set, en je hebt ook wat!

Comment

Klopt Stefke...Peavey PV 118 Sub, Subwoofer with Bassreflex, 8 Ohms, 200 Watt RMS, 400 Watt Programm, 800 Watt Peak,, 40 Hz - 180 Hz (+/-3 dB), 95 dB bei 1W/1m, Dimensions (HxBxT): 686 mm x 559 mm x 495 mm, weight: 33,4 Kg.....Ik ben niet zo erg thuis met het aanschaffen van geluid, dus heb heel veel aan dit soort reacties! Ik heb de DAP Clubmate 15 vorig jaar gekocht op basis van de goede reviews!

Comment

Working...
                  X