Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluidset tot 800 personen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluidset tot 800 personen

Hallo,

Een vriend van mij wil een verhuur bedrijf beginnen. Ik help hem naar een geschikt geluidset te zoeken.
    Zijn budget is rond de 15.000 euro. Het moet een setje zijn die goed te splitsen is voor kleine en grote feesten.in twee kan delen. Moet geschikt zijn voor dj's maar ook voor bands. Ik weet niet wat beter is passief of actief. Ik heb zelf een verhuur bedrijfje en gebruik actieve speakers, dus niet veel ervaring met passief.
    Wat raden jullie aan?

ik denk dan zelf 8x18'' subs en 8x12/15'' tops.

Ik heb beetje onderzoek gedaan en vind deze merken en series wel geschikt, maar wat zouden jullie als beste aanbevelen?

JBL VRX10
    JBL PRX 7
    JBL SRX 8
    DVX met DVA
    RCF TT
    Dynacord Variline of Corus evalution

Alvast bedankt!

Voor het beginnen van een verhuur bedrijf zal je wel een stukje meer nodig hebben dan alleen een speakerset.
    Leuk als je speakers kan verhuren maar als je concurrent ook een mixer, multi, microfoons, cd-spelers enz. heeft is de kans groot dat ze naar iemand gaan die een totaal oplossing kan bieden.

Wat verder belangrijk is bij verhuur is het eventueel kunnen opschalen als je nog groter moet. Dus een set die je in je regio makkelijk kunt uitbreiden en bij huren.

Dan heb je nog eens het punt 800 personen? Ja en dan. Wat 800 personen. Bejaarde met een koortje of zijn het jongeren die een dampende en stampende avond in een weiland verwachten.

Als je zelf al aangeeft dat je 8x een 18 inch wil zal er al niet veel meer mogelijk zijn. Een goede 18 inch kost al bijna tegen een 2000 euro per stuk als je ze compleet wil hebben. Dan moeten er dus nog topppen bij. Wie weet hoezen. Wielen. Kabels. En vast nog wel andere dingen die ik nu nog niet verzonnen heb.

Comment

15000 budget is pijr voor de geluidsinstallatie. De rest is al besloten wat er gekocht moet worden. Het is bedoeld voor bruiloften tot 400personen en de grotere opzet voor kleine concerten met band/dj met dinnee opsetelling. Zalen van max 1000m2 en 800 personen. Zeg maar 500man op de dansvloer en 300 zittend...

Comment

Zoek contact met Sander Scheepstra van Brooklyn Audio, kun je geen spijt van krijgen ;)

Comment

Dan nog zit je met het feit dat je voor een 15.000 ( wat toch wel een klap geld is ) niet gaat kopen wat je zelf voorstelt.

Persoonlijk zou ik al niet gaan voor een vrx. Het grootste nadeel is dat dit niet echt te gebruiken is voor kleinere setup. Je zit altijd met de toppen die 1 per kant niet echt een optie is waardoor je dus al met een vrij groot en lomp systeem zit als je wil gaan verkleinen en opdelen. In de gevallen van 800 personen zal het zeer zeker wel goed en voldoende presteren maar als het kleiner moet zit je dus wel echt met beperkingen.

De prx serie heeft mij dan nooit echt kunnen bekoren. Een collega bedrijf heeft het en het werkt allemaal vast en zeker maar mijn ding is het gewoon niet. Ook nog eens een ventilator erin en een euro stekker is het in mijn ogen meer een hoog segment hobby kastje dan een wat lager segment pro kastje. Niets mis mee misschien maar zoals al aangegeven mijn ding is het gewoon niet.

De srx is dan al wel weer een stapje hoger en wat beter maar als ik naar de prijs kijk dan is mijn mening dat je daar wel wat beter voor kunt krijgen.

Dan de db technologies dvx en dva serie. Wij werken hier persoonlijk heel erg veel mee. We hebben voor deze set gekozen omdat je voor een meer dan nette prijs een erg goed en degelijk product krijgt. Het is een meer dan vrij complete serie die over de volledige breedte erg goed te combineren valt. Dus makkelijk uit te breiden en op of neer te schalen. Je zou dus hier een keuze kunnen laten maken hoe je het opbouwt en vergroot. Je zou dus kunnen kiezen ( mijn keuze )
          4x een dva s10 ( 18 inch sub )
          4x een dva s09 ( 15 inch sub )
          4x een dvx d12 hp ( 12 inch top )
          4x een dvx d10 hp ( 10 inch top )

Ga je voor de grote setup dan krijg je dus per kant eerst 2x een 18 inch sub hierop 2x een 15 inch sub en dan 2x een 12 inch top. Eventueel breed podium zou je de 10 inch als infill , lang als delay of wat dan ook kunnen gebruiken. Wie weet zelfs snel als monitor.

Je gaat het voor je budget niet halen. Maar dan heb je wel een dijk van een set ( of je koopt nu wat en breid uit en uit en uit. ) Erg fijne speakers met een goed, en hard geluid. Werkt ook nog eens erg eenvoudig.

De TT van rcf gaat eigenlijk nagenoeg het zelfde presteren als de db technologies dva / dvx serie ( verchillende kastjes al naast elkaar gehoord ) maar kost gewoon een stuk meer. Wil je deze optie zou ik dus gewoon gaan voor de db serie.

De dynacord serie kan ik je weinig over vertellen. Ik heb hier niet echt mee te maken gehad en kom het zelf eigenlijk ook bijna nooit meer tegen. Alles wat ik nog zie is een oud en verdwaald powermate 5 setje of een xa2. Soms heel verdwaald een cobra 2.

Comment

Je kan ook eens kijken naar de volgende setjes

l"acoustics SB118/218 of SB18 en SB28 met 12XT's of een setje Arcs
            D&B C of Q serie .

Ik weet niet of je dat gaat lukken met je budget, maar je kan het altijd makkelijk bij huren als je het niet in 1x kan kopen.
            Last edited by Martijn.events; Sunday-23-02-2014, 21:37. Reason: Extra bijvoeging

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Dan nog zit je met het feit dat je voor een 15.000 ( wat toch wel een klap geld is ) niet gaat kopen wat je zelf voorstelt.

Persoonlijk zou ik al niet gaan voor een vrx. Het grootste nadeel is dat dit niet echt te gebruiken is voor kleinere setup. Je zit altijd met de toppen die 1 per kant niet echt een optie is waardoor je dus al met een vrij groot en lomp systeem zit als je wil gaan verkleinen en opdelen. In de gevallen van 800 personen zal het zeer zeker wel goed en voldoende presteren maar als het kleiner moet zit je dus wel echt met beperkingen.

De prx serie heeft mij dan nooit echt kunnen bekoren. Een collega bedrijf heeft het en het werkt allemaal vast en zeker maar mijn ding is het gewoon niet. Ook nog eens een ventilator erin en een euro stekker is het in mijn ogen meer een hoog segment hobby kastje dan een wat lager segment pro kastje. Niets mis mee misschien maar zoals al aangegeven mijn ding is het gewoon niet.

De srx is dan al wel weer een stapje hoger en wat beter maar als ik naar de prijs kijk dan is mijn mening dat je daar wel wat beter voor kunt krijgen.

Dan de db technologies dvx en dva serie. Wij werken hier persoonlijk heel erg veel mee. We hebben voor deze set gekozen omdat je voor een meer dan nette prijs een erg goed en degelijk product krijgt. Het is een meer dan vrij complete serie die over de volledige breedte erg goed te combineren valt. Dus makkelijk uit te breiden en op of neer te schalen. Je zou dus hier een keuze kunnen laten maken hoe je het opbouwt en vergroot. Je zou dus kunnen kiezen ( mijn keuze )
              4x een dva s10 ( 18 inch sub )
              4x een dva s09 ( 15 inch sub )
              4x een dvx d12 hp ( 12 inch top )
              4x een dvx d10 hp ( 10 inch top )

Ga je voor de grote setup dan krijg je dus per kant eerst 2x een 18 inch sub hierop 2x een 15 inch sub en dan 2x een 12 inch top. Eventueel breed podium zou je de 10 inch als infill , lang als delay of wat dan ook kunnen gebruiken. Wie weet zelfs snel als monitor.

Je gaat het voor je budget niet halen. Maar dan heb je wel een dijk van een set ( of je koopt nu wat en breid uit en uit en uit. ) Erg fijne speakers met een goed, en hard geluid. Werkt ook nog eens erg eenvoudig.

De TT van rcf gaat eigenlijk nagenoeg het zelfde presteren als de db technologies dva / dvx serie ( verchillende kastjes al naast elkaar gehoord ) maar kost gewoon een stuk meer. Wil je deze optie zou ik dus gewoon gaan voor de db serie.

De dynacord serie kan ik je weinig over vertellen. Ik heb hier niet echt mee te maken gehad en kom het zelf eigenlijk ook bijna nooit meer tegen. Alles wat ik nog zie is een oud en verdwaald powermate 5 setje of een xa2. Soms heel verdwaald een cobra 2.

Dank je wel voor de info en uitleg! Ik heb hier zeer zeker iets aan!
              Ik ga proberen verschillende setjes in de showroom te zien en horen met mn vriend dan een keuze proberen te maken!

Comment

LA setjes zijn zeker de moeite waard! Kost wat, maar dan heb je ook wat!
                Wij (het bedrijf waar ik bij werk) hebben ze zelf ook.
                Van XT8'jes tot hele KARA systemen!

Een basis setje van ons is de WIFO set, twee SB18's met twee 15xt'jes.
                En dan als versterker de LA4X.

Maar ik denk dat dit een beetje boven je budget is, db is dan ook zeker een goed alternatief!

Comment

La is de shit! (ik heb ze zelf ook ;) )
                  Maar met 15.000 euro kom je niet veel verder dan een simpel sub-top setje (nog steeds prima voor een bruiloftje van 400 man hoor, maar voor 800 heb je toch iets groters nodig)

Dan kan je inderdaad beter naar Ronnie's stapel dvx/dva kijken. Opzich ook prima klinkende kastjes met behoorlijk wat vollume. gebruik een sub-top setje voor kleine kroeg-optredens. Voordeel is dat t goed modulair uit te breiden is, en met je budget kom je al een behoorlijk eind (6 subs 4 toppen oid)
                  Een andere hele mooie passieve optie is V-Audio. Voor dat bedrag krijg je een prima stackset voor 800 tot 1000 man, en klinkt t ook nog eens prima. (jaja komt ie weer: ik heb ze zelf ook ;) ) Voor meer info daarover moet je me even een pm sturen.

Een beetje offtopic:
                  Als je vriend niet weet wat ie moet kopen, kan ie dan niet beter wat anders gaan doen dan geluidsverhuur?
                  Last edited by SLGV; Tuesday-25-02-2014, 15:11.

Comment

Working...
                  X