hey ik heb een geluidset bestaande uit : 2x topkasten B1520 PRO Eurolive passieve luidspreker , 2x subs Behringer B1800X PRO Eurolive passieve subwoofer die worden aangedreven door :2x behringer Inuke nu 3000 klasse D en 1 crossover van fame 'x-19'. Ik heb het gevoel dat mijn boxen niet ten volle benut worden omdat ik met mijn versterkers nogal snel kort aan de limiet ben. Vooral bij mijn subs heb ik het gevoel dat ze niet ten volle benut worden? Iemand aanraders voor andere versterkers? greets!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Juiste versterkers?
Collapse
X
-
Aangezien je subs 450 Watt RMS zijn mag er wel wat meer op dan 440 Watt ja.
Als we de 1,5X RMS vermogen aanhouden kom je op ongeveer 700 Watt op 8 Ohm.
Als je nog wat verder wil gaan, kun je ook nog een processor aanschaffen zoals de dcx van behringer.
Zo kun je er een High cut filter op zetten en etc..
Eerste advies is om een zwaardere versterker aan te schaffen.
-
Originally posted by stefke96 View PostAangezien je subs 450 Watt RMS zijn mag er wel wat meer op dan 440 Watt ja.
Als we de 1,5X RMS vermogen aanhouden kom je op ongeveer 700 Watt op 8 Ohm.
Als je nog wat verder wil gaan, kun je ook nog een processor aanschaffen zoals de dcx van behringer.
Zo kun je er een High cut filter op zetten en etc..
Eerste advies is om een zwaardere versterker aan te schaffen.
Comment
-
Als je goed leest wat stefke zegt.
Als je het optimaal wil doen.
1 een zwaardere versterker ( minimaal een 700w rms op 8 ohm )
2 een speakermanagement systeem om zo dat wat niet nodig is ook niet naar de amp en sub te sturen.
Wat mijn tip nog zou zijn. Kijk voor een palladium. Die presteren naar mijn idee een stuk beter op het laag dan een inuke.
Een palladium 2000 van dap zou al voldoende moeten wezen. Kosten niet de wereld en zijn voor het geld erg fijne versterkers ( voor het geld ja het zijn geen wereld wonderen als je budget onbeperkt is zijn er natuurlijk nog veel betere te vinden. )
Comment
Comment