Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterker Probleem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterker Probleem?

Speakers en versterkers is niet echt mijn ding daarmee dat ik hier wat raad kom vragen.
    Ik heb 2X KRK 8 RPG 2 (ACTIVE) /// 2X TLX 5000 JBL (PASSIVE)
    Tog nog even de vraag stellen waarschijnlijk gaat dit tog niet. Kan ik de jbl's niet voort aankoppelen aan de krk's??
    Zo niet, welke versterker heb ik dan nodig? 4 Speakers moet ik er kunnen op aansluiten.
    Liefs zo goedkoop mogelijk. Zonder Clippen enzovoorts.. ? Skytec SPL had ik mijn gedachten?
    Welke model juist zou ik nemen?
    Of raden jullie mij tog nog een ander model aan?
    Kaj

JBL's aan de KRK koppelen kan niet.
    Je zult een versterker moeten hebben voor de JBL's.
    80W op 8 ohm is voldoende. http://rudn.nodevice.com/preview/big/185/185350-1.jpg
    Dus een Skytec SPL400 is ruim voldoende.
    De KRK's hebben een eigen versterker dus die hoeven (kunnen) niet aan een versterker aangesloten te worden.

Comment

Thx maar het lijkt mij logischer om alles op 1 versterker aan te sluiten dus kan ik op dit model 4 speakers aansluiten?

Comment

@ Kaj,

Je hebt nu al 2x een topic met eigenlijk precies het zelfde. Misschien handiger om alles bij elkaar te houden? Is het wel zo overzichtelijk en duidelijk.

Daarna, Nee dat kan niet. Je hebt een actieve speaker set ( dus met een versterker erin ) en een passief setje. Hier moet dus nog een versterker aan.

De actieve hebben dus GEEN versterker meer nodig omdat deze er al in zit. De versterker die in de krk zit is ALLEEN voor de speaker zelf. Niet om er nog wat meer of wat anders op aan te sluiten. Alleen de krk zelf. Daarom zit de versterker er ook in.

De JBL heeft GEEN ingebouwde versterker en heeft dus een losse externe versterker nodig. Op deze versterker kan je ALLEEN een passieve speaker aansluiten. Dus niet een actieve waar al een versterker in zit. Dan gaat het namelijk grandioos mis.

Comment

Working...
        X