Announcement

Collapse
No announcement yet.

Controller kiezen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Controller kiezen

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe controller aangezien ik wat verder wil komen met draaien (heb nu ook wat kansen op draaien op feestjes enzo) maar een mixer met cd spelers ligt nog veel te lang buiten mijn bereik. Ik heb nu een behringer bcd 3000 en was aan het kijken naar traktor kontrol s2. Hoor van veel mensen dat ze die gebruiken, vandaar. Maar nou zie ik ook een hoop andere controllers in dezelfde prijsklasse.
    bijvoorbeeld: DAP CORE Kontrol D4i en Gemini G4V 4-kanaals. Die hebben bijvoorbeeld wel 4 kanalen en kunnen eventueel ook cdj's op aangesloten worden. Wat ik verder jammer vindt van de s2 is dat die geen EQ kill knop heeft, iets wat ik erg handig vindt op de behringer. Ik heb een controller met ingebouwde geluidskaart nodig en ik gebruik traktor pro software. Hopelijk kunnen jullie mij helpen uitzoeken, want ik kom er niet uit. Zie bijvoorbeeld ook american audio en stanton controllers in die prijsklasse die mij ook wel goed lijken, maar vindt het erg lastig kiezen. Voor zover ik kan zien is de sync dmc 2000 de enige met EQ kill
    Last edited by gr1993; Monday-03-03-2014, 12:17.

Verkijk je niet teveel op die EQ kill functie, bij veel controllers kom je ook al een heel eind door de EQ's volledig naar links te draaien. Let daarnaast ook op zaken zoals de soepelheid en stevigheid van de jogwheels, kwaliteit van de geluidskaart, bouwkwaliteit, gevoel van de knoppen etc. etc. Zeker omdat je je momenteel moeilijk kunt oriënteren op wat je precies wilt (je noemt momenteel nog diverse andere controllers) zou ik eigenlijk liever aanraden om eens langs te komen bij ons in de winkel om verschillende controllers eens goed uit te komen proberen. Dan kun je het verschil goed voelen tussen diverse controllers m.b.t. knoppen, jogwheels en faders en op basis van functionaliteit plus je persoonlijke bevindingen kun je dan vast en zeker je eigen keuze een stuk beter maken. ;) Het is immers erg lastig om te zeggen voor welke controller je nu persé moet gaan, aangezien elke controller zijn eigen balans heeft qua prijs/kwaliteitverhouding.

Comment

hey, ik heb momenteel nog steeds mijn traktor S2.
      een 2-tal jaar geleden aangekocht als startende DJ en nog geen moment spijt van gehad.
      momenteel krijg ik meer en meer opdrachten en ik mis eigenlijk geen dure cdj's ofzo.
      dus ik kan hem zeker aanraden omdat je al gewend bent om met traktor te spelen.
      heb je toch iets meer budget dan kan je voor de S4 gaan want als je dan nog iets anders wilt aansluiten kan dit met de S4 en niet met de S2.

grts

Comment

Working...
      X