Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vervelende ruis over mijn monitoren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vervelende ruis over mijn monitoren

Goededag,

Heb een vraagje waar ik me heel erg aan stoor.. Over mijn monitoren hoor ik steeds een vervelende ruis, bij de 1e meer dan bij de ander, heb zelf de KRK Rokit 5. Deze zijn aangesloten via RCA op de American Audio Genie Pro.

https://soundcloud.com/mike-cayaux/a...017f-4dea-8a70 (link naar geluid)

Wat kan dit zijn en hoe kan ik het verhelpen? Als er geluid afgespeeld wordt gaat het wel weg, maar bij stiltes hoor je het toch... Over mijn koptelefoon via de geluidskaart hoor ik ook geen ruis.

Bedankt :)

De American Audio Genie Pro met een adapter aangesloten of via USB gevoed?
    En wat als je hem aard? (GND achterkant)
    Last edited by BT-Studio; Saturday-08-03-2014, 16:30.

Comment

Originally posted by BT-Studio View Post
      De American Audio Genie Pro met een adapter aangesloten of via USB gevoed?
      En wat als je hem aard? (GND achterkant)
      Alleen USB Gevoed, adapter zat niet inbegrepen.

Hoe moet ik dit doen gewoon met een simpel ijzerdraadje dat ergens aan vast gemaakt wordt?

Comment

Ik heb deze geluidskaart ook, en die ruis komt er inderdaad vanaf, maar ik moet dan wel het signaal +10dB op mn mixer uitsturen, ofwel; het is bij mij niet storend. Hoe heb je de knoppen op de interface staan? Alles op 12 uur, en het volume van windows op 100 zou ongeveer uitkomen op een uitsturing van rond de 0-dB

Comment

Originally posted by larsholm View Post
          Ik heb deze geluidskaart ook, en die ruis komt er inderdaad vanaf, maar ik moet dan wel het signaal +10dB op mn mixer uitsturen, ofwel; het is bij mij niet storend. Hoe heb je de knoppen op de interface staan? Alles op 12 uur, en het volume van windows op 100 zou ongeveer uitkomen op een uitsturing van rond de 0-dB
          Bij mij staan input helemaal dicht, alleen open als ik sets opneem, verder staat mix helemaal open en monitor lvl op een kwart meestal, Windows volume helemaal open. Maar als ik zowel de geluidskaart uitzet en Windows demp hoor ik nog steeds een ruis over mn monitoren, net of het uit hun komt.. Volgens mij (weet het niet zeker) heb ik zelfs ruis als mijn pc en geluidskaart uitstaan. Maar dit zou ik na moeten luisteren.

Comment

Working...
          X