Announcement

Collapse
No announcement yet.

passive subwoofer aanschaffen???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• passive subwoofer aanschaffen???

Beste Heer/Mevrouw,

Ik heb een technische vraag en ben hier zelf totaal niet in thuis.

Ik heb pas een NU3000 behringer versterker aangeschaft en hierop 2x 2 speakers van het merk RAMSA WSA200.
    Ook heb ik een DJX750 van behringer (mengpaneel)
    Nu wil ik iets meet body in het geluid en dus subwoofer(s) aanschaffen.

Ik kan nu twee passieve subwoofers kopen van RAMSA maar kan ik de zo maar aansluiten of hoe gaat dit in zijn werk?

Ik heb 4 polige pluggen op de 2x 2 speakers zitten met dus +1 -1 +2 -2 aansluiting.

Ik hoop dat iemand mij hierover meer duidelijkheid kan verschaffen.

Mvg,
    Marc

Alles kan, maar beste oplossing is ook een crossover aan te schaffen en een aparte versterker voor de subs. Subs hebben altijd wel wat meer power-draw dan topkasten. crossover zorgt er dan voor dat het laag enkel wordt weergegeven door de subs, en het hoog/mid door de topkasten.

Comment

Indien de subs een ingebouwd filter hebben kun je ze rechtstreeks op de versterker aansluiten. Je topkasten sluit je dan aan op de subs. Indien er geen filter in de subs zit zul je met een crossover moeten werken. In dat geval zul je ook een tweede versterker moeten kopen.
      Standaard zitten er vaak 4 polige speakonpluggen gemonteerd in luidsprekers. Dat wil niet betekenen dan alle vier de polen in gebruik zijn op die kast, vaak is dat gedaan om makkelijk te kunnen doorlussen.

Comment

Working...
      X