Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanvulling op mijn Devine Artis set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je zit nu gewoon aan het limiet je apparatuur.
    Het mengpaneel blijft ook nog een budget paneel, en je toppen ook.
    Pas wel op! een flinke stap omhoog in geluidskwaliteit kost wel wat.

Comment

Misschien een losse equalizer proberen. Kan vaak toch nog een verbetering brengen. kan je net bepaalde frequenties een beetje dimmen of plussen.

Comment

Lijkt mij vrij overbodig als het nog steeds schel klinkt als je het hoog helemaal terug draait.. plus krijg je meestal nog wat gratis ruis bij de goedkopere eq's.

Comment

Check voor de zekerheid wel of er niets toevallig staat te oversturen. Pak een goede muziekbron, dus geen Youtube o.i.d., maar een normaal testnummer op een normaal volume. Bij voorkeur iets instrumentaals met veel vocalen zodat je goed kunt luisteren naar de verschillen. Mocht je het dan nog steeds ervaren dan kan het zo zijn dat die speakers toch niet helemaal bij je passen (daarom zijn er ook zo veel van).

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Bij voorkeur iets instrumentaals met veel vocalen
            Iets instrumentaals met veel vocalen bestaat niet Rick :p Zie wikipedia: Instrumentale muziek in tegenstelling tot vocale muziek, is muziek waarbij geen gebruik wordt gemaakt van zangstemmen maar uitsluitend van muziekinstrumenten.

Comment

Je snapt wel wat ik bedoel. ;) Beetje Dire Straits o.i.d., popnummertjes.

Comment

Tuurlijk snap ik wat je bedoelt... normaal zou ik daar ook geen opmerking over maken, maar aangezien teksten schrijven jouw beroep is kon ik het toch niet laten ;)

Ik gebruik vaak Queen met breakthru als testnummer. Daar zit alles wel in: in het begin alleen vocalen en dan een lekkere bas lijn die ook het stereo signaal nog even test. Daarnaast gebruik ik regelmatig Pump up the jam van Technotronic. Overigens is Money for nothing ook wel een lekkere inderdaad.

Comment

Dank voor jullie adviezen. We gaan volgende week op ons gemak (zonder publiek) in een ruimte testen. Alles draaien we even naar midden (standaard waarden) om dan over te gaan op afstellen. Even kijken of het dan verbeterd. Mocht dat niet zo zijn, stellen we hem op z'n strakst af en dan maar sparen voor betere, (actieve) topspeakers. Deze Devine Artis 15A zijn daar dus toch iets te licht voor. Moet ik dan naar Behringer gaan kijken o.i.d.? Het hoeft echt geen topgeluid te zijn ala Dynacord, maar wel iets fatsoenlijks. Laat ik het zo zeggen, ik wil geen klachten krijgen van mensen.

Comment

Behringer zal geen grote stap vooruit zijn. Dan kun je beter doorpakken voor een set topjes van HK audio / dB Technologies / RCF / Electro Voice / QSC of cosoorten. Wellicht een leuke middenklasse-serie van DAP Audio.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                      Behringer zal geen grote stap vooruit zijn. Dan kun je beter doorpakken voor een set topjes van HK audio / dB Technologies / RCF / Electro Voice / QSC of cosoorten. Wellicht een leuke middenklasse-serie van DAP Audio.
                      Hartelijk dank Rick. We gaan deze week proberen alles af te stellen, al heb ik daar niet veel vertrouwen in. Mocht het niet lukken, gaan we een dagje plannen om richting Goes te komen. We zitten ons nu heel erg te oriënteren op de volgende luidspreker van EV:

Electro-Voice ZLX-15P koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Volgens recensies (ook op andere websites) schijnt dit een pareltje te wezen. Nu hebben jullie ook een 12 inch versie hiervan. In de wetenschap dat we al een aardige sub hebben, maakt het dan nog veel uit of we een 12 inch of een 15 inch speaker nemen?

Wederom bedankt!

Comment

Ligt een beetje aan de stijlen muziek die je draait en wat voor klank je verkiest.

Voordeel van een 12 incher is dat hij wat compacter is, beter presteert in het mid en zo vocals en instrumenten beter overbrengt.
                        Een 15 incher is echter steviger, betere laagweergave en kan beter stand-alone gebruikt worden.

Kwestie van luisteren en vergelijken dus. ;)

Comment

We draaien voornamelijk Nederlandstalig, Apres Ski en House. Het stand-alone gebruik van speakers vind ik niet van een enorm belang. Ik wil echter niet op "power" achteruit gaan (begrijp je wat ik bedoel?). Voor de laagweergave hebben we de subwoofer.

Note: Er gaat dus ook regelmatig gezonden worden over onze installatie.

We gaan overigens a.s. zaterdag richting Bax-Shop. Kunnen we daar gewoon wat speakers testen?

Comment

Er staat en hangt voldoende in onze winkel, wil je iets specifieks beluisteren dan is het raadzaam dit van tevoren even aan te geven bij onze helpdesk, dan kijken we of we e.e.a. voor je klaar kunnen zetten. Scheelt wachttijd. ;)

Op basis van je wensen denk ik dat je met een 12 inch kast of eventueel een stevige 10 incher (kaliber RCF of dB Technologies) al behoorlijk uit de voeten kan. Maar, door te luisteren kun je daar ook je eigen mening over vormen, dus wat jij goed bij elkaar vindt passen qua klank.

Comment

Nou, afgelopen zaterdag naar Goes afgereisd om wat speakers te beluisteren. We hebben een RCF 15 inch geluister, een DB Cromo 12 en een EV-ZLX 12P geluisterd. Medewerker heeft ons eerlijk advies gegeven en we waren eigenlijk direct om bij het beluisteren van de EV ZLX-12P. We gaan dus over naar 2 12' inch topspeakers. Helaas niet op voorraad, ik laat dit topic even open zodat ik mijn ervaringen kan delen.

Tot zover iedereen bedankt die heeft bijgedragen!

Comment

Working...
                              X