Announcement

Collapse
No announcement yet.

de perfecte plek, voor speakers / dj set

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• de perfecte plek, voor speakers / dj set

hallo,

wij hebben een schuur, en die lijkt mij vrij stoffig.. kan ik hier mijn eigen dj plek maken met mn speakers en dj set? laat horen wat je er van vindt! IMG-20140319-WA0027.jpg :D
    7
    ik zou het doen!
    71.43%
    5
    ik zou het niet doen!
    0.00%
    0
    misschien!
    28.57%
    2

The poll is expired.

Als je het schoon houd, geen probleem toch?

Comment

die vrij stoffige omgeving valt wat aan te doen natuurlijk ;). Maar als je vader naast je mengpaneel houten platen staat te zagen, zou ik het niet aanraden. Als je de omgeving stofvrij krijgt door eens goed te kuisen, zie ik geen probleem.
      Echter als het enkel is om zelf wat te oefenen, zou het best kunnen dat je weinig achter je materiaal staat omdat je steeds naar dat kille bijbouwtje moet. Maar als het moet dienen als locatie waar je ook geregeld met een paar vrienden zit, zie ik zeker potentieel.

Comment

Hoe staat het met vocht? Want dan moet je het natuurlijk niet doen!

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
          Hoe staat het met vocht? Want dan moet je het natuurlijk niet doen!
          Vochtvreters doen wonderen.. Mits het niet te vochtig is natuurlijk ;)

Comment

Dat kan heel goed

Comment

Vocht? Heb ik nooit naar gekeken, heb echter noout natte vloer of muur gehad.. maar die stof doet me meer zorgen want het beste is dat je de set in en stofvrije omgeving zet. En het mag wel goed vergrendeld worden want die dieven van tegenwoordig..

Comment

Originally posted by Djhans1977 View Post
                Dat kan heel goed
                Waarom zou dat dan kunnen?

In mijn ogen zijn er nog wel wat dingen waar je rekening mee moet houden namelijk. Dus zomaar dat kan heel goed slaat gewoon helemaal nergens op.
                Niet alleen zit je met diefstal gevoelig ( schijnbaar is het toch spul wat andere ook willen hebben ) er is meer.
                Zoals al aangegeven vocht. Dit ga je niet redden met een simpel vocht vretertje als het een vochtige ruimte is.
                Ook heb je natuurlijk iets van verwarming nodig. Nu hoeft het er geen 20 graden te zijn voor je appartuur maar een graatje of zeg 10 a 12 als minimum is toch zeker wel een aanrader.
                De stroom. Ik weet niet wat je precies wil gaan knutselen maar er zal dan natuurlijk ook voldoende stroom aanwezig moeten zijn.
                Stof is iets van 1x heel goed opruimen en dan gewoon netjes en schoon houden dat is meestal niet zoon probleem ( tenzij er een houtzagerij of zo langs je zit )

Dan is het daarna ook nog kijken naar de constructie. Beetje netjes afwerken. Feesten maar.

Dat kan heel goed? Volgens mij is er nogal wat waar aan gewerkt zal moeten worden en waar naar gekeken moet worden.
                Vreemd dat iemand die niet eens een preview kan beluisteren op beatport hier opeens kan gaan verkondigen dat kan heel goed.

Comment

Vochtvreters? Als je die moet gebruiken, dan zal ik het al niet doen.
                  Het bedrijf waar ik werk heeft een grote berging. Prachtig, helemaal nieuwbouw.
                  Toch bewaren wij er alleen maar de statische verlichting. Alles waar ook maar een beetje elektronica inzit,
                  wordt bewaard in een geïsoleerde, verwarmde ruimte. Waarom? Een keer op een feestje is vocht niet zo erg, een lagere temperatuur ook niet.

Bedenk dat je je apparatuur hier standaard gaat neerzetten en dat het dus altijd aan vocht en lagere temperaturen wordt blootgesteld. Helemaal in de herfst/winter en als het regent.

Stof kan een probleem zijn, maar dat niet zo moeilijk op te lossen. Zoals al gezegd: een keer goed opruimen en daarna niet zelf stof gaan produceren (door bijvoorbeeld te zagen).

Diefstal: ook in die berging bewaren we géén waardevolle spullen, dat wil zeggen apparatuur van duizenden euro's nieuwprijs.
                  Het is natuurlijk wel je eigen beslissing, en als je in een veilige buurt woont oke, maar je moet er wel even over nadenken.

Ik zou het alleen doen als het schuurtje ook alleen gebruikt gaat worden als jouw DJ plek, je moet zoiets niet combineren met een daadwerkelijke schuur. Of je moet gewoon een apart gedeelte maken, met verwarming, etc.

Comment

Bij ons thuis, staat de audio apparatuur al 20 jaar in de kelder.
                    Nog geen problemen gehad. Is natuurlijk wel verwarmd, en staat een simpele vochtvreter van de gamma.

Het is dus zeker te doen. Maar er is uiteindelijk wel een grens.

Comment

hallo, ik wil dit wel gebruiken voor mij dj set e die wil ik ook regelmatig gebruiken, stof kan ik wel oplossen en sloten ook wel, vocht denk ik dat dat er niet zal zijn in deze tijd.. zagen doe ik er niet echt alleen maar voor mijn dj spullen. de temperatuur zal wel mee vallen in deze tijd er zit namelijk geen verwarming in, maar het is maar voor een maand of misschien wel langer/korter. het dak is niet zo stevig maar dat is makkelijk op te lossen want dan zit ik er wel ijzeren palen in. ik weet namelijk niet of het dak lek is maar het is wel geisoleerd. ik ga er zo even met de tuinslang op en dan zie ik het vanzelf wel. ik zit nog wel te twijfelen maar ik hoor graag jullie reacties!

mvg

Comment

Vocht is een dikke no no, maar temperatuur is niet zo ontzettend belangrijk. Zolang het niet vriest kan er niet zo veel mis gaan. Er zijn massa's bedrijven die hun materiaal in een schuur of loods hebben opgeslagen waar alleen maar vorstbeveiliging is. Natuurlijk wel opletten als je van een koude omgeving naar een warme gaat in verband met vorming van condens. Sommige elektronica wil het wel eens lastig hebben bij kou. Displays die heel traag reageren bijvoorbeeld, maar ik heb ik al voorbeelden gehoord van de Behringer nuke versterkers die bij een temperatuur van 5 graden dienst weigeren.

Comment

vocht is er niet, temperatuur is normaal want is geisoleerd, stof is er ook niet dat heb ik vandaag weg gehaald. dus inprincipe kan het wel alleen nog een slot opzetten en dan is het geregeld denk ik?

mvg

Comment

Als vocht er niet is en de temperatuur normaal is en er ook nog eens geen stof aanwezig is dan zou ik niet zien waarom je het niet zou kunnen doen.

Slot of geen slot is je eigen verantwoordelijkheid, zal geen invloed hebben op de staat van je apparatuur ;)

Comment

dat is waar maar ik vertrouw het niet zonder slot ;)

Comment

Working...
                              X