Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vraag over aansluiten van microfoon.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over aansluiten van microfoon.

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de wereld van geluids apparatuur. Ik wil wat simpele dingen die niet al te duur zijn. Ik heb zelf nu de volgende spullen gekocht:

-Samson C05CL handheld condensator zangmicrofoon (http://www.bax-shop.nl/condensator-m...t-details.html)
    -Behringer Condensator-to-PC microfoon fantoomvoeding set(http://www.bax-shop.nl/phantom-power...t-details.html)

Ik heb als doel dat je kan recorden voor op je pc. Nu zit ik te denken om er nog een simpel mengpaneel bij te kopen. Maar ik vraag me af of dat nuttig is en gaat werken. Ik zat zelf te denken aan deze. http://www.bax-shop.nl/0-tot-12-kana...t-details.html

Nou is mijn vraag als volgt. Heeft dit mengpaneel een eigen fantoom voeding? Dus ik bedoel dat ik de PS400 eigenlijk niet had hoeven aan te schaffen? En heeft het zin om dit mengpaneel er tussen te zetten, en dat je daarmee kan instellen hoe jij het geluid wilt doorsturen naar je pc? Net zoals dat je het mengpaneel ook op boxen kan aansluiten.
    En wat heb ik verder nog nodig om dat zo te laten werken? Misschien nog een extra kabel? Of zit die daar bij?

Groeten,

Erik

De Zephyr die je aangeeft, heeft geen eigen fantoomvoeding.

Verder is het even van belang om te weten wat je er precies mee wilt gaan doen, want misschien loont het juist meer om te kiezen voor een goede audio-interface met meerdere inputs, maar waarbij je zaken als EQ, effecten etc. gewoon softwarematig doet met een DAW zoals Cubase of FL Studio.

Wil je het ook live gaan inzetten, dan is een mixer met ingebouwde fantoomvoeding wel een praktische optie en heb je ook de losse fantoomvoeding niet meer nodig.

Comment