Announcement

Collapse
No announcement yet.

DBX Driverack PA 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DBX Driverack PA 2

Beste Heren,

Mijn setup

Peavey FX2 16 kanalen
    2x EV ZLX 15P achter
    2x EV ELX 15P voor
    2x monitor EV ZXA1

een tijdje geleden kwam ik iemand tegen en die had een A&H mixer digitaal en het leuke wat ik vond dat diegene vanaf ze ipad leuk kon mixen.

nu is er van dbx driverack een soortgelijk apparaat op de markt gekomen en ik vroeg me af naast de wifi ipad toevoeging zal dit apparaat mijn geluid beter maken of juist verslechteren?.

Wat zijn de ervaringen met DBX? ik heb al compressor, limiter, feedback ferrit in de mixer beschikbaar. Als ik zoiets koop dan hoef ik dat niet meer te gebruiken dus een beetje overkill.

Is het verstandig om circa 550 euro uit te geven?. sommige mensen zweren erbij dat het erg goed werkt en vooral de RTA optie is een goed om de ruimte te meten op akoestiek.

Wat is wijsheid? hoop dat jullie me kunnen helpen tot een keus.

Een DBX Rackdrive is wel wat meer.

Persoonlijk hebben we wel goede ervaringen met dbx ( hebben zelf de rackdrive 260 ). Maken goede producten maar kosten helaas ook een vrij redelijke prijs voor dat wat ze leveren. Dus niet te duur maar zeker niet goedkoop. Er zijn er ook nog wel meer die in het marktje zitten zoals bijvoorbeeld xilica.

Zo zit er naast de limiter en compressor bijvoorbeeld ook een crossover in. Hier kan je dus ook mee bepalen wat er naar welke speaker gaat. Dus welke frequenties juist wel of niet versterkt mogen worden. Ook is de compressor en limiter op de dbx rackdrive wel wat anders dan op een mixer ( geen idee welke je hebt ). Niet dat het met je mixer niet zal gaan maar het is wel gewoon anders en geeft vaak een net wat andere uitwerking. Zo zit er ook een eq op en een delay waar je gewoon je set mee af kan regelen. Persoonlijk vind ik dat fijner dan dat ik het met een mixer zou moeten doen.

RTA? Leuk als je een echte leek en kneus bent met eq en geluid maar als je wel echt wat kan en weet waar je mee bezig bent dan kan je het naar mijn mening beter zelf doen dan is de rta toch ook niet helemaal alles.

Dus mijn mening?
    Ja een goede speaker management (dus bijvoorbeeld vanaf een dbx driverack of soort gelijke ) voegt zeker wel wat toe als je weet hoe ermee om te gaan.

Comment

Oke duidelijk antwoord.. ja er zijn betere maar als begin is dit geen slecht product wil je zeggen.

mixer is een redelijk nieuw geïmporteerd vanuit USA en later ook in NL te verkrijgen alleen ik heb hem voor de helft minder gekocht :).

De Peavey 16 FX MKII is een compacte 16-kanaals mengtafel voorzien van handige USB-poorten en een dual DSP-processor voor effecten en output processing. De mengtafel is uitgerust met twaalf hoogwaardige Silencer micpreamps.

Weet niet of er een crossover erin zit, ik draaien stereo mode waarbij je wel kan kiezen tussen subwoofer er combinatie dus ik denk dat het een soort crossover is.

Daarnaast delay time voor de speakers heb ik ook maar, ik denk dat er wel een verschil in zit tussen mixer en driverack.

eigenlijk als ik dit er tussen zet en de nodige fine tune dan zou ik theoretisch beter en gecontroleerd geluid kunnen produceren.

Comment

Voor deze mixer is een dbx driverack 2 zeer zeker wel een apparaat waardoor je er een stuk meer mee uit je set kan halen.

Een driverack heeft toch echt wel een flink tal andere en betere functies dan je mixer. Niet dat je nu meteen een gooi hem maar weg mixer hebt. Dat zeer zeker niet.

Alleen zou ik je mixer niet willen gebruiken om me master signaal aan te gaan lopen passen. Dus denk hierbij aan de
        Eq
        Compressor, limiter,
        Crossover

Ook heb je wel sub op je mixer maar dat zijn sub groepen dat is toch echt wel even wat anders dan dat je een echte sub aansturing hebt.

De allen en head gld 80 ( of gld 112 wie weet een ilive) is dan toch echt wel een heel ander verhaal. Hier zitten dan toch echt wel behoorlijk wat andere functies en mogelijkheden op en zou je dus ook niet kunnen gaan vergelijken met jou mixer. Maar tja daar is de prijs dan ook na.

Comment

Bedankt ronnie,

Ik heb gekozen voor een DC EV ONE dit heeft voornaamste reden dat ik meeste EV spul heb en de speaker management systeem daarop beter ingesteld is. Zoals je zei er zijn betere dan DBX op de markt en heb dus ook verder zitten kijken en kwam ik dus op de EV uit.

Ik gebruik geen subs omdat ik voornamelijk vocal events doe en daarbij is een subs niet gelijk nodig en ben ook niet verplan om binnenkort aan te schaffen maar, met de DBX kan ik niet 4 full range powered speakers aansluiten met delay timing bij de EV wel en dat was het doorslaggevende factor.

Ik heb het even getest en ben heel blij dat ik toch een andere management systeem heb aangeschaft kost wel iets meer maar dat win je zo terug.

Comment

Working...
          X