Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe versterker + subwoofer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe versterker + subwoofer

Hallo,

Op het moment ben ik in het bezit van een Skytec SPL 500EQ versterker met een setje speakers erbij, nou wil ik die gaan uitbreiden met een subwoofer maar daar is dus geen plek meer voor op de versterker.

Nou heb ik me laten vertellen dat ik op de volgende manier de versterker die erbij moet komen kan aansluiten:

Alleen nou heb ik zelf niet zoveel verstand van een subwoofer en de juiste versterker die daarbij hoort, dus hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

Aangezien ik maar een simpele student ben heb ik ook niet zoveel te besteden, het maximale wat ik hiervoor wil uitgeven is rond de 200€

Gr, Striker

Wat dacht je van een actieve subwoofer? Dat bespaart je weer een versterker. Misschien kan je vertellen wat voor speakers je hebt, dan kunnen we een beter advies creëren voor de subwoofer.

En als je verteld waarom je graag een subwoofer wilt, helpt dat ons ook weer een stukje verder.

Actieve 15" subwoofer: http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html
    Of van het merk skytec: http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html

Comment

Deze speakers heb ik aangesloten op mijn versterker:
      Philips FB698

En ik luister graag naar muziek met een lekkere bass erin, dan kan ik wel de lage tonen op de versterker hoger zetten maar dan gaat dat weer ten kosten van het volume.

Laat maar weten als je nog iets mist. :)

Comment

ken er nu ook zo heel veel niet van, maar dit lijkt me toch een klusje voor een cross-over?

Comment

Originally posted by Powningcabbage View Post
          Wat dacht je van een actieve subwoofer? Dat bespaart je weer een versterker. Misschien kan je vertellen wat voor speakers je hebt, dan kunnen we een beter advies creëren voor de subwoofer.

En als je verteld waarom je graag een subwoofer wilt, helpt dat ons ook weer een stukje verder.

hmm meeh, nee niet aan beginnen als je van zuiver geluid houdt.

Ik heb zelf een tijdje de skytech gehad, en na een tijdje ga je toch achter je hoofd krabben waarom je niet even wat verder hebt gespaard voor wat beters. Ik denk dat een PA subwoofer ook een beetje erg overkill is voor jouw setje.

Misschien is een studio sub wat voor je? Stuk kleiner, klinken een stuk beter voor jouw doeleinden en pas waarschijnlijk beter bij je set.

Comment

Originally posted by Powningcabbage View Post

Maar hoe kan ik dan zo'n actieve sub op mijn huidig setje aansluiten? Want ik zie alleen maar die XLR aansluitingen, en die gebruik ik zelf niet.

Originally posted by larsholm View Post
            hmm meeh, nee niet aan beginnen als je van zuiver geluid houdt.

Ik heb zelf een tijdje de skytech gehad, en na een tijdje ga je toch achter je hoofd krabben waarom je niet even wat verder hebt gespaard voor wat beters. Ik denk dat een PA subwoofer ook een beetje erg overkill is voor jouw setje.

Misschien is een studio sub wat voor je? Stuk kleiner, klinken een stuk beter voor jouw doeleinden en pas waarschijnlijk beter bij je set.
            Ik vindt die studio subs toch wat aan de dure kant, en als ik ga kijken naar het rms vermogen van beide heeft zo'n skytec sub bijna het 3 dubbele aan vermogen. (Of mag ik dat zo niet met elkaar vergelijken?)

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              ken er nu ook zo heel veel niet van, maar dit lijkt me toch een klusje voor een cross-over?
              daar dacht ik ook al aan, hiermee worden de lage en hoge tonen gesplit. en kun je de versterkers heel makkelijk aansluiten!

Comment

Originally posted by striker View Post
                Maar hoe kan ik dan zo'n actieve sub op mijn huidig setje aansluiten? Want ik zie alleen maar die XLR aansluitingen, en die gebruik ik zelf niet.

Ik vindt die studio subs toch wat aan de dure kant, en als ik ga kijken naar het rms vermogen van beide heeft zo'n skytec sub bijna het 3 dubbele aan vermogen. (Of mag ik dat zo niet met elkaar vergelijken?)
                Vermogen mag je zo niet naar kijken. Als je herrie wil, ja dat doet die skytech. Wil je goed geluid, nee dat doet die skytech niet. Al snel beginen het rooster en de handvatten mee te trillen. Ook merk je dat het meer een herriemakertje is dan een fijne sub om naar te luisteren.

Kijk hier eens naar die zullen een stuk zuiverder klinken dan de skytechs.

Comment

En moet ik dan die studio sub via een tulp kabel op de Behringer UCA 202 aansluiten?

Comment

Inderdaad.

Je gaat dan van je behringer met een tulp kabel naar de input van de sub, daarna ga je vanuit de output van de sub naar je skytec versterker.

Het enige nadeel is dat je het volume van je set niet in zn geheel met 1 knop kan veranderen. Ik zou dan gewoon een maximimvolume instellen en je volume in windows regelen, en niet op je versterker.
                    Last edited by larsholm; Saturday-29-03-2014, 19:42.

Comment

Dus als ik het goed begrijp, dan komt het er zo uit te zien:

Comment

inderdaad!

Comment

Working...
                        X