Announcement

Collapse
No announcement yet.

traktor S2 / geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• traktor S2 / geluidskaart

hallo,

dit weekend had ik een opdracht en ik kom aan met met laptop en traktor S2.
    iemand van de organisatie sluit mijn kabels aan op hun mengpaneel maar ze sluiten dit aan op phono.
    ik zet mijn traktor s2 aan en hoor een enorme luide knal door de boxen......
    daarna stond op mijn traktor S2 constant het driekhoekje met uitroepteken te pinken.......
    ik ga naar mijn instellingen en verander de geluidskaart van traktor S2 naar ware mode ofzoiets.
    ok, so far so good driehoekje weg en geluid ok MAAR !
    ik kan niet meer voorbeluisteren :( ik moest 2 uur carnavalmuziek brengen als warm-up en kan u zeggen zonder voorbeluisteren is dat echt niet gemakkelijk.
    nu is mijn vraag , kan het zijn dat de ingebouwde geluidskaart van traktor kapot is ?
    is deze te herstellen of wordt dit een nieuwe aankoop ?

alvast bedankt voor jullie reacties

Lijnsignaal kabels op een phono input aansluiten betekent in de meeste gevallen een flinke oversturing van het kanaal. (Aangezien een phono input is uitgerust met een voorversterker om het signaal naar een lijnniveau te converteren.) Daar zou de S2 zelf niet van kapot moeten gaan normaalgesproken.

Wat er nu precies fout is gegaan kan ik je niet zo snel zeggen, maar ik vermoed dat je even goed moet kijken naar je instellingen, kan zijn dat je nu de routing van je geluidssignaal hebt aangepast.

Comment

wat als ik traktor opnieuw volledig installeer ?
      zou dit kunnen helpen ?

Comment

Ik zou eerst eens kijken hoe je signaalrouting momenteel is en of daar wellicht instellingen verkeerd in staan.

Comment

ik wist niet goed waar te zoeken voor deze instellingen dus heb ik het volgende gedaan.
          naar de service center nen update gedaan van de drivers en daarna werkte alles weer perfect.
          dus ik hoop dat hij door deze update alles weer goed gezet heeft zoals het hoort.
          dit weekend heb ik een nieuwe opdracht en hoop dat het nu zonder probleem lukt want ik moet 8 uur spelen op een foute party en dat zonder voorbeluisteren zou een ramp zijn.....
          toch bedankt voor de info :)

Comment

Working...
          X