Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek draadloos op afstand bedienen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek draadloos op afstand bedienen.

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem.

Voor een feest zoek een app of programma waarmee ik gemakkelijk een auto-mix systeem op een laptop kan bedienen.
    De geluidsinstallatie komt namelijk achter een afsluitbare ruimte en het moet nog steeds mogelijk zijn live de nummers te kunnen kiezen.

Nou zat ik er zelf aan te denken om een wifi netwerk te maken voor de communicatie met een smartphone.

Nou is het mogelijk om je bureaublad te bedienen via telefoon maar dit werkt niet heel erg handig met bijvoorbeeld Virtual dj.

Misschien kunnen jullie mij verder helpen denken.

Groet,
    Hit Drive-in Show

Er is een Virtual dj remote app voor Ipad. Ik weet niet of deze ook op de iphone werkt of op[ android, maar misschien is het het waard om even te kijken!

Comment

Deze heb ik inderdaad ook gezien. Helaas is deze enkel voor Apple apparten en zijn we deze avond aangewezen op android.

Comment

Nou is het mogelijk om je bureaublad te bedienen via telefoon maar dit werkt niet heel erg handig met bijvoorbeeld Virtual dj.
        TeamViewer? Dat is inderdaad niet ideaal, niet betrouwbaar en vaak flinke vertraging. Ik heb ook een tijdje onderzoek gedaan of het mogelijk was om 2 computers op één computer te besturen door inderdaad een klein netwerkje op te bouwen, maar dat is veel te complex voor jou doeleinde. Je zou nog kunnen kijken naar de gedeelde bureaublad functies van microsoft, maar smartphone heb ik een hard hoofd in, laptop misschien nog wel.

Ik zou bijna zeggen, lang snoer vanaf je laptop naar de geluidsinstallatie.... Installatie in de aparte ruimte laptop in de feestruimte...

Comment

Splashtop is een (betaald) alternatief voor teamviewer, maar die paar euro is het zeker waard. Op ipad is het net of ik geneens een remote desktop app gebruik! Voor smartphone nog steeds niet handig. Mocht je een android tablet kunnen bemachtigen is het zeer goed te doen.

Comment

Zo heb je ook awa remote pro. Is een remote voor winamp maar die doet het echt heel netjes.

Verder zijn er ook meer dan genoeg aps voor bijvoorbeeld i-tunes of een windows media player. Kan je daar zelf mee op je laptop een playlist aan zetten.

Comment

Verder zijn er ook meer dan genoeg aps voor bijvoorbeeld i-tunes of een windows media player. Kan je daar zelf mee op je laptop een playlist aan zetten.
              Dat weet ik, alleen ik was in de veronderstelling dat VDJ werd gebruikt.

Comment

als het voor meerdere feesten moet dienen, zou je kunnen kijken naar een draadloze dj controller zoals de numark orbit of dj control wave van hercules

Comment

dj control wave
                  die is voor de ipad ;)

Comment

Working...
                  X