Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe gebruik ik mijn headphone?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe gebruik ik mijn headphone?

Hallo allemaal,

Ik heb een hercules mp3le dj setje gekocht, om te beginnen met draaien.
    Daarnaast heb ik een (urbanears) headphone.
    En een setje boxen.
    Het lukt me alleen niet om ervoor te zorgen dat mijn geluidsinstellingen zo zijn dat het geluid uit de headphone komt als ik op het daarvoor bestemde knopje druk.
    In het menutje van mijn programma (djuced) staan namelijk 2 opties:luidsprekers en SPDIF. Als ik een van die opties van Master af haal dan krijg ik de melding dat er geen master meer is...
    Ik heb ook een kabelsplittertje, maar weet ook niet of ik die moet gebruiken en ook niet waar.

Ik heb al op verschillende plaatsen op internet gekeken maar het lukt me niet.
    Moet ik een bepaald ander splittertje kopen ?

Groetjes
    Last edited by pacman196; Monday-31-03-2014, 14:00.

Indien het om de Hercules DJControl MP3 LE gaat, dan gaat dit niet werken. Dat komt omdat je computer maar 1 output heeft en dat is de standaard hoofdtelefoon-uitgang. Daar kun je dus niet een speakerset en hoofdtelefoon tegelijk op aansluiten terwijl je elk van die twee een apart signaal wilt geven (want je wilt voorbeluisteren).

In principe heb je nu twee opties:
    1. Externe audio interface kopen met twee losse uitgangen, zodat je je speakerset en hoofdtelefoon apart kunt aansluiten en naar elk een ander signaal kunt sturen.
    2. Deze controller aanbieden op Marktplaats en voor een DJ Control Instinct (of soortgelijk) gaan die al een ingebouwde geluidskaart heeft.

Persoonlijk zou ik kiezen voor optie 2. Niet omdat de DJControl MP3 een slechte controller is o.i.d., maar omdat de kosten van een externe audio interface in veel gevallen zwaarder wegen dan een nieuwe controller die dat al aan boord heeft. Vooral in het budgetsegment.

Comment

Working...
    X